طرز تهیه خلال بادام خانگی سالم و خوشمزه برای تزیین غذا

طرز تهیه خلال بادام

طرز تهیه خلال بادام برای برنج دستگاه خلال بادام پرک بادام عکس خلال بادام در منزل خانگی برای تزیین

خلال بادام یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین مواد غذایی برای دیزاین انواع غذا، دسر و شیرینی می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه خلال پسته خوشمزه خانگی و سالم برای تزیین برنج

مواد لازم خلال بادام
بادام تازهبه مقدار دلخواه

دستور تهیه خلال بادام

مرحله اول

برای تهیه خلال بادام بهتر است از بادام تازه استفاده شود، البته با بادام هایی هم که بو داده نشده باشند می توانید خلال درست کنید ولی خب ممکن است هنگام برش خرد شوند. ابتدا باید بادام ها را مغز کنیم به طور که به مغز بادام آسیبی نرسد.

مرحله دوم

حالا مغز بادام ها را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و رویشان آب جوش می ریزیم. پس از گذشت ۳ تا ۵ دقیقه می توانیم پوست قهوه ای روی بادام ها را به راحتی جدا کنیم. برای خلال کردن حتما از یک چاقوی تیز استفاده کنید.

مرحله سوم

پس از اینکه پوست بادام ها را جدا کردیم انها را با اندازه دلخواه به صورت پرک برش می زنیم، سپس پرک ها را به صورت خلالی خرد می کنیم. حالا باید بادام ها را خشک کنیم برای این منظور می توانیم از نور آفتاب استفاده کنیم.

مرحله چهارم

اگر عجله دارید بادام ها را داخل سینی فر قرار دهید و فر را با دمای پایین روشن کنید. سپس سینی را داخل فر قرار دهید و مدام به بادام ها سر بزنید تا تغییر رنگ ندهند و آنها را زیر و رو کنید تا به صورت یکدست خشک شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه مرحله خشک کردن بادام ها به پایان رسید آنها را از فر خارج می کنیم و در دمای محیط قرار می دهیم تا به طور کامل خنک شوند، سپس بادام های خلال شده را داخل ظرف درب دار بسته بندی می کنیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 8 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/hosseinibrothers

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.