طرز تهیه نان قلبی عسل و بادام خوشمزه به صورت مغزدار

طرز تهیه نان قلبی عسل و بادام

طرز تهیه نان قلبی عسل و بادام , دستور پخت نان قلبی عسل و بادام

انرژی و سلامتی از خصوصیات نان بادام  و عسل است. این نان خوشمزه با داشتن طعم دوست داشتنی عسل و بادام انتخاب مناسبی برای صبحانه است. نان عسلی یک نوع نان خوشمزه با بافتی نرم و لطیف می باشد و برای کسانی که نان شیرین با طعم عسل دوست دارند بهترین پیشنهاد می باشد. عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است.طرز تهیه نان عسلی بسیار ساده می باشد و به راحتی در منزل می توان آن را برای صبحانه و عصرانه خود یا حتی کودک خود درست کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان قلبی عسل و بادام در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان قلبی عسل و بادام
آرد نان۱۸۰ گرم
مخمر خشک۴ گرم
شکر۲۰ گرم
شیر۱۴۰ گرم
کره نرم شده۲۰ گرم
نمک۲ گرم
مواد لازم برای داخل نان
بادام پرک۴۰ گرم
عسل۳۰ گرم
کره۲۰ گرم
شکر دانه ریز۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان قلبی عسل و بادام

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه قلبی با عسل و بادام در ابتدای کار، کره را حدود نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد و نرم شود. سپس پرک بادام را در سینی فر می ریزیم و در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می‌دهیم.

مرحله دوم

سپس به مدت ۱۳ تا ۱۵ دقیقه می گذاریم تا بادام ها تست شود. فر نیازی به گرم کردن از قبل ندارد. در ادامه آرد، نمک، شکر و مخمر خشک را درون یک کاسه مناسب، با هم مخلوط می‌کنیم تا به خوبی ترکیب و یکدست شوند.

طرز تهیه نان قلبی عسل و بادام

سپس شیر را به آن اضافه می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه خمیر را خوب ورز می‌دهیم تا خمیر جمع شده و به دست تمیز نچسبد. سپس کره نرم شده را اضافه می‌کنیم و دوباره ورز می دهیم تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید.

مرحله چهارم

خمیر را روی سطح کار به صورت مربع، حدود ۲۴ سانتی متر، باز می کنیم. بادام تست شده را روی خمیر می پاشیم و رول می کنیم. سپس از سر خمیر نواری می پیچیم. دوباره خمیر را ورز می دهیم تا بادامها در همه جای خمیر پخش شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را چانه می کنیم و در کاسه ای که کمی چرب شده است قرار می‌دهیم و روی آن را به طور کامل می پوشانیم تا به مدت یک ساعت استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود.در ادامه  کره را در کاسه کوچکی می ریزیم.

طرز تهیه نان قلبی عسل و بادام

سپس به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو یا روی شعله گاز ملایم یا بخار کتری می گذاریم تا کره ذوب شود. در ادامه خمیر را وزن کرده و به شش قسمت تقسیم می کنیم ،چانه می کنیم و روی آن را نایلون می کشیم، ۱۰ دقیقه روی سطح کار بماند.

مرحله هفتم

در این مرحله از اولین چانه ای که گرفتیم، خمیر را به قطر ۱۵ سانت باز می‌کنیم و به فاصله یک سانت از کناره‌ها روی آن را با قلم مو، کره ذوب شده و عسل می مالیم و به اندازه یک قاشق چای خوری شکر دانه ریز می‌پاشیم.

مرحله هشتم

سپس رول کرده و دو طرف خمیر را تیز می کنیم. تقریباً طول خمیر ۱۸ سانتی متر باشد. خمیر را از وسط تا می کنیم و از وسط برش می دهیم تا دو سانت از پایین خمیر برش نزده بماند. کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

طرز تهیه نان قلبی عسل و بادام

سپس با فاصله داخل سینی فر می چینیم و روی آن را نایلون می کشیم و به مدت ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم. سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه قرار می دهیم تا روی آن طلایی شود.

مرحله دهم

در این مرحله نان را از فر خارج می کنیم و با باقی مانده عسل و کره و قلمو، روی نان های داغ را می کشیم تا نان ها براق شود. صبر می کنیم تا نان ها خنک شود سپس از روی کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 30 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.