طرز تهیه نان تابه ای خوشمزه و خانگی به روش سنتی شمالی

طرز تهیه نان تابه ای

طرز تهیه نان تابه ای گیلانی خانگی فوری ساده با شیر شمالی هندی در خانه

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان تابه ای یک نان ساده است که با مخمر تهیه می شود. این نان بسیار لطیف و سبک است و در تابه نچسب بدون روغن زیاد پخته می شود این نان را می توان در کنار پنیر به عنوان صبحانه و عصرانه و یا در کنار خوراک و سوپ های مختلف، سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان تابه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان تابه ای
آب ولرمسه چهارم پیمانه
خمیر مایه۲ قاشق چای خوری
شکر۲ قاشق سوپ خوری
روغن مایع۱ قاشق سوپ خوری
آرد ناندو و نیم پیمانه
نمکنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه نان تابه ای

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه به روش تابه ای در ابتدای کار، شکر و خمیر مایه و آب ولرم را در یک کاسه مخلوط کرده و درب آن را می گذاریم و ۵ دقیقه استراحت می دهیم تا کف کند و به عمل آید. سپس روغن و آرد و نمک را اضافه می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را کم کم اضافه می کنیم. سپس خمیر را ورز می دهیم تا یکدست شود و به دست نچسبد. سپس درون کاسه می گذاریم و روی آن را می پوشانیم. در ادامه یک ساعت استراحت می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله سوم طرز تهیه نان تابه ای

حالا روی خمیر را باز کرده و پف خمیر را می گیریم. سپس دو دقیقه دیگر نیز آن را ورز می دهیم و چانه می کنیم. یک تابه ۲۸ سانتی نچسب برداشته و کف و دیواره های آن را چرب می کنیم. خمیر را وسط تابه قرار داده و با دست آن را به اندازه تابه باز می کنیم.

مرحله چهارم

درب تابه را بسته و سپس ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم تا خمیر پف کند. تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم. می توان زیر تابه از شعله پخش کن استفاده کرد. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا نان کاملا پف کند. کناره های نان را بلند می کنیم اگر طلایی شده بود، با احتیاط نان را برگردانده و در تابه را می گذاریم.

مرحله پنجم

۵ دقیقه زمان می دهیم تا طرف دیگر هم طلایی شود. سپس از روی حرارت برداشته و درب تابه را بر می داریم و روی آن را با یک دستمال می پوشانیم و دو دقیقه زمان می دهیم تا از حرارت بیفتد. سپس نان را از تابه خارج کرده و روی توری قرار می دهیم تا خنک شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.