طرز تهیه نان سیب خوشمزه و مخصوص مناسب برای عصرانه

طرز تهیه نان سیب

طرز تهیه نان سیب ایتالیایی خوشمزه و دارچین درختی سیب گلاب

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان سیب مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، سیب و هل و زعفران است. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار عسل و مربا به عنوان صبحانه یا عصرانه با چای یا قهوه سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیب در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان سیب
آرد۴ تا چهار و نیم لیوان
شیرسه چهارم پیمانه
کره۵۰ گرم
آب ولرمیک سوم پیمانه
خمیر مایه۱ قاشق سوپ خوری
نمکیک سوم قاشق مربا خوری
شکریک سوم پیمانه
وانیلنصف قاشق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد درشت
مواد میانی
سیب شیرین۳ عدد
هل۱ قاشق چای خوری
زعفران۱ قاشق مربا خوری
شکریک سوم لیوان
مواد رومال
زرده۱ عدد
زعفران۱ قاشق چای خوری
وانیلکمی
شیر۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان سیب

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و مخصوص سیب شیرین در ابتدای کار، در یک کاسه مناسب، یک قاشق شکر رو با آب ولرم مخلوط می کنیم. در ادامه خمیر مایه را هم به آن، اضافه می کنیم. درب ظرف را می ‌بندیم تا خمیر مایه به طور کامل به عمل آید.

مرحله دوم

در کاسه بزرگی شیر، کره، شکر، وانیل، نمک، تخم مرغ، مخلوط می کنیم، سپس خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم. مواد را با هم مخلوط کرده تا یکدست شود. نصف میزان آرد را الک کرده و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مابقی آرد را کم کم اضافه کرده و ورز می دهیم تا جایی که خمیر نرم و یکدستی ایجاد شود که به دست نچسبد. در ادامه بیش از حد نباید آرد بزنیم. روی کاسه را سلفون کشیده و ۱ ساعت در جای گرم استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

در فاصله ای که خمیر به عمل می آید، مواد میانی را تهیه می کنیم. برای این کار، سیب ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن ها را درون یک قابلمه رنده می کنیم. شکر و هل و زعفران را به آن اضافه کرده و خوب بهم می زنیم تا کامل یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس آن را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و آب آن کشیده شود. بعد از یک ساعت که خمیر به خوبی استراحت کرد و به عمل آمد، سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن ورز می دهیم. قالب را با کره چرب کرده و دو سوم از خمیر را درون قالب باز می کنیم.

مرحله ششم

لبه های خیمر را ۵ سانت بالاتر از ظرف می آوریم. از مواد میانی روی خمیر می ریزیم. لبه های خمیر را قیچی زده و به صورت ضرب دری روی هم قرار می دهیم. با باقی مانده خمیر، نوار های باریکی تهیه می کنیم. در وسط خمیر به صورت حلزونی شکل می دهیم.

مرحله هفتم

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. ۲۰ دقیقه به خمیر استراحت می دهیم. سپس یک کاسه برداشته و تمام مواد رومال را با هم مخلوط می کنیم. سپس روی خمیر می مالیم و در فر با همان دما به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد

مرحله هشتم

و روی نان طلایی شود. بعد از پخت، عسل را روی سطح نان می مالیم. حتما درون فر یک کاسه آب قرار می دهیم تا نان لطیف شود. وقتی پخت کامل شد، از فر خارج کرده و می گذاریم به دمای محیط برسد. سپس از قالب خارج می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 15 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.