طرز تهیه نان بریوش توت فرنگی خوشمزه و مخصوص عصرانه

طرز تهیه نان بریوش توت فرنگی

طرز تهیه نان بریوش توت فرنگی , دستور پخت نان بریوش توت فرنگی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان بریوش توت فرنگی مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، مارمالاد توت فرنگی است. این نان را می توان به تنهایی به عنوان صبحانه یا عصرانه با چای یا قهوه سرو نمود. همچنین می توان به جای مارمالاد توت فرنگی از هر نوع مارمالاد دیگری استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان بریوش توت فرنگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان بریوش توت فرنگی
آرد همه منظوره۵۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۱ قاشق چای خوری
شکر۱۰۰ گرم
شیر گرم۲۵۰ گرم
نمککمی
رنده پوست لیمو۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۸۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد برای رومال
مارمالاد توت فرنگیبه مقدار لازم
توت فرنگی۱۰ عدد

طرز تهیه نان بریوش توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه بریوش با طعم توت فرنگی در ابتدای کار، یک کاسه کوچک برداشته و خمیر مایه و شکر را درون آن مخلوط می کنیم. مقداری از شیر را گرم کرده و به مواد اضافه می کنیم و ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا به عمل آید.

مرحله دوم

سپس یک کاسه بزرگ برداشته و تخم مرغ و روغن و باقی مانده شیر و رنده پوست لیمو یا معادل آن وانیل را با هم ترکیب می کنیم. نمک و خمیر مایه به عمل آمده را اضافه کرده و کم کم آرد را اضافه می کنیم تا جایی که یک خمیر منسجم و نرم و نچسب به دست آید.

طرز تهیه نان بریوش توت فرنگی

سپس خمیر را حدودا به مدت ۱۰ دقیقه با دست وز می دهیم. اگر بین ورز دادن نیاز به آرد داشت خیلی کم به آن آرد اضافه می کنیم. یک کاسه را کمی چرب کرده و خمیر را درون آن قرار می دهیم و روی آن را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

سپس در یک جای گرم به مدت ۲ ساعت استراحت می دهیم. پف خمیر را با دست می گیریم. سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را با دست باز می کنیم و با کاردک شیار هایی ایجاد می کنیم.

مرحله پنجم

سپس کمی از مارمالاد را یک قسمت آن می ریزیم و رول می کنیم. سپس آن رابه صورت نعل اسب دور خود می پیچیم. یک سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. روی نان را با یک زرده تخم مرغ رومال کرده و یک توت فرنگی در وسط آن قرار می دهیم.

طرز تهیه نان بریوش توت فرنگی

توت فرنگی دلخواه است و می توان آن را حذف کرد. سینی فر را در یک فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا زمانی که روی نان ها طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و وقتی که از حرارت افتاد از سینی فر جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه باقلوای سید خوشمزه و مخصوص به روش رشتی

طرز تهیه باقلوای سید خوشمزه و مخصوص به روش رشتی

طرز تهیه باقلوای سید باقلوا یکی از شیرینی های معروف ایرانی و ترکی است. یکی از معروف ترین باقلوا های ایرانی، باقلوای شهر رشت است که به اسم باقلوای سید مشهور شده …

طرز تهیه مافین پسته ای ساده و خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه مافین پسته ای ساده و خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه مافین پسته ای مافین پسته ای یکی از انواع شیرینی های مجلسی ایرانی است که معمولا برای مراسم های خاص استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو کیک هویج و گردو یک کیک بسیار خوشمزه و مقوی است که به راحتی در فر تهیه می شود. این کیک را در قالب های …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.