طرز تهیه کرم شکلاتی حرفه ای و براق برای انواع کیک و شیرینی

طرز تهیه کرم شکلاتی

طرز تهیه کرم شکلات اماده برای لای کیک فرمند براق برای روی کیک با نشاسته با پودر کاکائو

در خیلی از دستورهای کیک و آشپزی ها به کرم شکلاتی بر می خوریم. این کرم خوشمزه نوعی کرم تزیینی خوشمزه است که برای تزیین و زیباسازی انواع کیک و شیرینی استفاده می شود. همچنین از کرم شکلاتی می توان برای روی انواع نان نیز استفاده کرد. اگر کرم را با روغن مایع تهیه کنید قابلیت ماسوره زدن را دارد ولی بعد از مدتی شکل خود را از دست می دهد اما اگر از کره ذوب شده استفاده شود، شکل خود را حفظ می کند و برای تزیین کیک می توان آن را استفاده کرد.

مواد لازم کرم شکلاتی
شیر۱ پیمانه
پودر شکر یا قند۲ پیمانه
شیر خشک قنادی۱ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو تلخ۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه

دستور تهیه کرم شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کرم شکلاتی حرفه ای برای تزیین کیک و شیرینی ابتدا شیر را درون مخلوط کن می ریزیم. شکر را هم به آن اضافه می کنیم. در ادامه وانیل هم به آن اضافه می کنیم و به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس شیر خشک و پودر کاکائو را اضافه کرده و مجددا با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یک دست و روان شود. سپس همان طور که مواد در مخلوط کن در حال میکس شدن هستند، کم کم روغن را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کرم را درون یک ظرف شیشه ای در دار می ریزیم. وقتی سرد شود، غلظت آن افزایش پیدا می کند و به غلظت دلخواه می رسد. اگر بخواهیم کرم تلخ داشته باشیم، میزان شکر را کمتر می ریزیم یا مقدار پودر کاکائو را بیشتر می ریزیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 10 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.