طرز تهیه گاناش حرفه ای و براق رنگی شکلاتی، سفید و طلایی

طرز تهیه گاناش

طرز تهیه گاناش رنگی سفید طلایی با خامه صبحانه زعفرانی با ماست مرمری نسکافه ای شکلات روی کیک سس شکلاتی براق برای روی کیک کرم شکلاتی ساده گاناش در آشپزخانه کوچک من

گاناش یکی از انواع سس های خوشمزه و محبوب برای تزیین و خوشمزه تر کردن انواع کیک ها می باشد. معمولا از گاناش برای کاور کردن و تزیین روی شیرینی و کیک استفاده می شود و به همین دلیل باید گاناش را مناسب با نوع کیکی یا شیرینی مورد نظرمان درست کنیم. مثلا اگر رنگ شیرینی یا کیک ما زرد است باید گاناش را به صورت طلایی درست کنیم تا با رنگ کیک هماهنگ باشد. البته از گاناش شکلاتی تقریبا برای تمام کیک ها و شیرینی ها می توانیم استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی و فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم گاناش شکلاتی
خامه صبحانهنصف لیوان
شکلات چیپسی۲۰۰ گرم
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر قهوه فوری۱ قاشق چایخوری
اسانس وانیلچند قطره

دستور تهیه گاناش

مرحله اول

ابتدا پودر قند را به همراه زرده تخم مرغ و اسانس وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن می زنیم تا رنگ مواد کرمی و بافتش نرم شود، سپس آنرا کنار بگذارید. حالا خامه را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

خامه را به صورت متداوم هم می زنیم تا گرم شود، توجه داشته باشید که باید مراقب باشید که خامه نجوشد. پس از اینکه اطراف خامه حباب زد آنرا از روی حرارت بر می داریم و شکلات چیپسی را به خامه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه پودر قهوه فوری را هم به خامه اضافه می کنیم و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا شکلات به طور کامل در خامه ذوب شود. پس از اینکه شکلات حل شد، مخلوط تخم مرغ و پودر قند را نیز به خامه اضافه می کنیم  و یک دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا گاناش ما آماده شد، آنرا کنار می گذاریم تا در دمای محیط خنک شود. اگر گاناش را برای خنک شدن در یخچال بگذارید حباب دار می شود و توصیه می شود این کار را انجام ندهید. از گاناش می توانید برای تزیین انواع کیک ساده، کاپ کیک، شیرینی و پنکیک استفاده کنید.

نکات تهیه گاناش

گاناش طلایی

برای اینکه گاناش ما رنگ طلایی داشته باشد باید پودر قهوه فوری و شکلات چیپسی را از مواد لازم حذف کنیم و به جای آن از شکلات سفید و زعفران استفاده کنیم. برای اینکه رنگ بهتری داشته باشد می توانید از رنگ غذای طلایی هم استفاده کنید.

گاناش سفید

در صورتی که می خواهید گاناش شما رنگ سفید داشته باشد کافیست که مانند رنگ طلایی شکلات چیپسی و پودر قهوه فوری را از مواد لازم حذف نمایید و به جای آن از شکلات تخته ای سفید یا شکلات شیری استفاده کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.