طرز تهیه نان سبزیجات خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه نان سبزیجات

طرز تهیه نان روغنی سبزیجات , طرز تهیه نان سبزی, انواع نان با سبزیجات و پیاز, سبزی های معطر برای نان, سبزی مخصوص نان , xvc jidi khk sfcd hj

روش های مختلفی برای درست کردن نان سبزیجات وجود دارد. می توانید از مواد و چاشنی مورد علاقه خود استفاده کنید، چیزی بهتر از نان سبزیجات وجود ندارد به شما می گوییم چگونه آن را مرحله به مرحله درست کنید. با این حال، نباید این قدر خسته کننده باشد ! نان گیاهی روشی منحصر به فرد برای تغذیه برخی افراد به ویژه کودکان است. دستور پخت نان سبزیجات که در این بخش، خواهید خواند بسیار لذیذ و اشتها آور است. به علاوه، این روشی بسیار کم هزینه و عالی برای استفاده از سبزیجاتی است که در یخچال دارید، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم نان سبزیجات
آرد نان300 گرم
مایه خمیر فوری5 گرم
شکر5 گرم
نمک1 قاشق چایخوری
روغن مایع1 قاشق غذاخوری
آبحدودا 1 لیوان
سبزی معطر1 لیوان

دستور پخت نان سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه نان سبزیجات خوشمزه ابتدا، پودر مخمر و شکر را داخل یک کاسه مناسب و جادار مخلوط می کنید وکاسه را به طوری انتخاب کنید تا بتوانید بعدا خمیر خود را در آن ورز دهید. سپس به صورت تدریجی، آب را به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم

با این کار خمیر شما به عمل می آید و خمیر را خیلی شل در نظر نگیرید چرا که قرار است، روغن و سبزی هم اضافه می شود و خمیر شل تر می شود. بعد از این که خمیر شما جمع شد، روغن را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

سپس در یک جای گرم قرار می دهیم تا ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کند و کاملا به عمل بیاید. حالا در این مرحله، سبزی خود را که ما از تره و پیازچه استفاده کردیم، اضافه کنید و با قاشق به خوبی این کار را انجام دهید تا مواد کاملا جمع شود و حالت بگیرد.

مرحله چهارم

بعد از این کار نیز آرام آرام و به خوبی خمیرتان را ورز بدهید تا کاملا منسجم و یکدست شود. سپس، خمیرتان را در یک کاسۀ چرب قرار بدهید و در آن را با نایلون به خوبی بپوشانید به طوری که هیچ گونه هوایی وارد آن نشود.

مرحله پنجم

بگذارید مدتی در این حالت باقی بماند تا موادتان دو برابر حجم بگیرید و پف کند. حالا خمیر را به مدت ۵ دقیقه با دست ورز دهید تا کاملا یک دست شود و چسبندگی خیلی کمی داشته باشد و خمیر شما کاملا حاضر شده است.

مرحله ششم

حالا وقت این است که آن را به دو قسمت تقسیم کنید. و هر قسمت رو جداگانه باز کنید روی خمیر یک قاشق روغن مایع بریزید و به صورت نواری برش بزنید و شروع کنید از یک سمت به رول کردن حالا خمیر جمع شده رو پهن کنید.

مرحله هفتم

ضخامت خمیر بین ۳ تا ۴ میل باشه ۲۰ دقیقه دیگه روی خمیر را بپوشانید و بگذارید تا استراحت بکند. بعد از استراحت خمیر، آن ها را داخل سینی فر بچینید، فر را باید از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید تا کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

سپس سینی فر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا نان ها بپزند. پس از اینکه نان ها پختند گریل را روشن کنید. زمانی که گریل را روشن کردید، بالای سر نان ها بایستید تا رنگشان بیش از حد تیره نشود.

مرحله نهم

سپس سینی را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا نان ها کمی خنک شوند. در پایان، نان ها را جمع کنید و در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. دما برای فر گازی ۲۰۰ درجه فر برقی و سولار ۱۸۰ درجه توستر ۱۷۰ درجه است.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 21 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.