طرز تهیه نان سیب زمینی خوشمزه و مجلسی سنتی با تابه

طرز تهیه نان سیب زمینی

طرز تهیه نان سیب زمینی هندی بدون خمیر مایه گاتو سیب زمینی دستور پخت به خانه برمیگردیم شف طیبه احدی فطایر سیب زمینی صبحانه با سبزیجات معطر

نان سیب زمینی یکی از انواع نان های خانگی خوشمزه و خاص است که می توانید برای مهمانی های خود تهیه کنید. این نان خوشمزه طعمی متفاوت دارد و می توانید از آن در کنار انواع غذاهای نونی استفاده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان سیب زمینی
سیب زمینی۶۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
سبزی معطر۷۵ گرم
آرد سفید۲ پیمانه
کره۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
زردچوبه½ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان سیب زمینی

مرحله اول

ابتدا یک قابلمه پر از آب روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید، سپس سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به همراه مقداری نمک به آب جوش اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی ها پخت آنها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و کره را نیز اضافه می کنیم، سپس با گوشتکوب سیب زمینی ها را له می کنیم تا با کره یکدست شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

برای سبزی معطر از ترکیب شوید، پیازچه و جعفری استفاده می کنیم. سبزیجات را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. در آخر تخم را اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند یک پیمانه از آرد سفید را اضافه می کنیم و به خوبی با مواد مخلوط می کنیم. حالا نصف پیمانه از آرد روی سطح کار می ریزیم و خمیر ار به سطح کار انتقال می دهیم و به خوبی ورز می دهیم تا آرد به خورد خمیر برود.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به قسمت های کوچکتر تقسیم می کنیم و چونه می گیریم. در ادانه نصف پیمانه آرد باقیمانده را روی سطح کار و خمیرهای چونه شده می پاشیم. در ادامه چونه ها را با وردنه به صورت یکدست به قطر ۲ میلی متر باز می کنیم.

مرحله ششم

برای زیبایی کار حتما چونه ها را به شکل دایره پهن کنید. در ادامه یک تابه بزرگ را روی حرارت قرار می دهیم و با روغن آنرا چرب می کنیم سپس خمیر پهن شده را داخل تابه قرار می دهیم تا سرخ شود. خمیر را باید یک مرتبه برگردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

به همین ترتیب تمام نان ها را می پزیم. زمانی که نان ها داغ هستند می توانید روی آنها کره محلی بمالید تا کره به خورد نان برود و طعم انرا خوشمزه تر کند. از این نان های خوشمزه می توانید در کنار انواع غذاها استفاده کنید.

نکات طرز تهیه نان سیب زمینی

طعم دلخواه

نان سیب زمینی از نان هایی محسوب می شود که معمولا به صورت طعم دار تهیه می شود. در این دستور ما از سبزیجات معطر را برای خوشمزه تر شدن نان استفاده کردیم، در صورت تمایل می توانید از ادویه هایی مثل دارچین، زنجبیل و .. نیز برای طعم دادن به این نان استفاده کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 25 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.