طرز تهیه سالاد عدس و کلم قرمز خوشمزه و مخصوص رژیمی

طرز تهیه سالاد عدس

طرز تهیه سالاد عدس و کلم خوشمزه مجلسی رژیمی انواع سالاد عدس xvc jidi shghn uns

سالاد عدس یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این سالاد نوعی سالاد پاییزی و زمستانی است که در تهیه آن از لبو و انار استفاده می شود که باعث می شود طعم خاص و بسیار خوشمزه ای داشته باشد. البته به دلیل اینکه لبو و انار در فصل های تابستان و بهار به راحتی در دسترس نیستند می توانیم از مواد دیگری برای تهیه این سالاد در فصل بهار و تابستان استفاده کنید. توصیه می کنیم حتما این سالاد را در رژیم غذایی خود قرار دهید، زیرا علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است، دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن نیز می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
عدس2 پیمانه
لبو1 عدد بزرگ
انار دان شده1 پیمانه
کلم قرمز½ کلم متوسط
گشنیز خرد شده½ فنجان
مواد لازم سس سالاد
آب لیمو ترش3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون¼ پیمانه
عسل½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد عدس

مرحله اول

برای تهیه سالاد عدس پاییزی ابتدا عدس را داخل کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی آن آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا 30 دقیقه خیس بخورد.بهتر است در این مدت 2 مرتبه آب آن را تعویض کنیم تا نفخ آن از بین برود.

مرحله دوم

در این مرحله لبوها را با اسکاج تمیز می کنیم و می شوییم و پوست روی آن ها را می گیریم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا سطح روی آن ها آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا مغز پخت شوند.

مرحله سوم

سپس در مدت زمانی که داریم کلم را می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و روی تخته آشپزخانه تقریبا 1/3 آن را خلالی خرد می کنیم تا به 1 پیمانه مدنظرمان برسد و داخل کاسه ای می ریزیم.

مرحله چهارم

گشنیزها را نیز پاک می کنیم و می شوییم و اجازه می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود و یا با دستمال آشپزخانه آب اضافه آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریز خرد می کنیم و به کلم ها اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله عدس را آبکش می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس تا دوبند انگشت بالاتر از آن ها آب می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا بپزند. در ادامه تقریبا دو عدد انار را می شوییم و دانه می کنیم.

مرحله ششم

سپس به اندازه 1 پیمانه از آن را داخل کاسه محتوی مواد سالاد می ریزیم.لبوها را چک می کنیم به این صورت که کارد را داخل آن ها می کنیم،اگر راحت داخل ان ها فرو رفت یعنی پخته شده اند و از روی حرارت قابلمه را بر می داریم.

مرحله هفتم

سپس اجازه می دهیم تا خنک شوند و روی تخته آشپزخانه آن ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم و به باقی مواد اضافه می کنیم.عدس ها را نیز زماینکه پخته شدند آبکش می کنیم و به مواد سالاد می افزاییم.

مرحله هشتم

در این مرحله سس را آماده می کنیم. برای این منظور لیمو ترش تازه را از وسط نصف می کنیم، سپس آب آن را داخل پیاله ای می گیریم و هسته های آن را بیرون می آوریم و 3 قاشق از آن را داخل کاسه ای می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله روغن زیتون را به همراه عسل و کمی فلفل سیاه و نمک به مواد اضافه می کنیم و با همزن دستی آنها را خوب مخلوط می کنیم و کم کم روی سالاد عدس می ریزیم و با قاشق مواد سالاد را زیر و رو می کنیم.

مرحله دهم

مواد سالاد و سس را به اندازه ای ترکیب می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد و سالاد به خوبی طعم دار شود، سپس سالاد عدس آماده شده را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 4 دی 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه خوراک قارچ خوشمزه و مخصوص رژیمی به روش ایتالیایی

طرز تهیه خوراک قارچ خوشمزه و مخصوص رژیمی به روش ایتالیایی

طرز تهیه خوراک قارچ خوراک قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی رژیمی در ادامه با چی شی …

طرز تهیه تن ماهی خانگی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه تن ماهی خانگی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه تن ماهی خانگی تن ماهی خانگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل است که بین مردمان ایران طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه کوفته باتمان خوشمزه ترکیه ای با گوشت و بلغور

طرز تهیه کوفته باتمان خوشمزه ترکیه ای با گوشت و بلغور

طرز تهیه کوفته باتمان کوفته باتمان یکی از انواع کوفته های خوشمزه کشور ترکیه است که اصالت آنرا به شهر به نام باتمان نسبت می دهند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.