طرز تهیه سالاد انار و گل کلم خوشمزه و مجلسی رستورانی

طرز تهیه سالاد انار و گل کلم

طرز تهیه سالاد انار و گل کلم کلم بروکلی برای شب یلدا

سالاد انار و گل کلم یکی از انواع سالادهای خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این سالاد خوشمزه علاوه بر اینکه ظاهری شیک و مجلسی دارد، طعمی خوشمزه و بسیار خاص دارد که می تواند یک گزینه عالی برای فصل زمستان باشد. یکی دیگر از استفاده های این سالاد لاکچری این است که می توانیم آنرا در کنار شام شب یلدا سرو کنیم. این سالاد خوشمزه از ترکیب گلم کلم، کلم بروکلی و انار تهیه می شود که در صورت تمایل می توانیم به جای استفاده از کلم بروکلی از کلم های دیگر مانند کلم بنفش و کلم برگ نیز استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
انار1 لیوان
گل کلم½ گل کلم کوچک
کلم بروکلی½ کلم بروکلی کوچک
سس مایونز4 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد انار و گل کلم

مرحله اول

برای تهیه سالاد انار و گل کلم مجلسی ابتدا گل کلم و کلم بروکلی را به صورت تکه تکه خرد می کنیم و به خوبی می شوییم، سپس داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود.

مرحله دوم

گل کلم و کلم بروکلی را می توانیم به صورت خام سرو کنیم یا اینکه قبل از اضافه کردن به سالاد بجوشانیم تا بو و طعم زهم کلم ها گرفته شود. برای این منظور یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و 2 پیمانه آب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و 1 قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید گل کلم و کلم بروکلی را به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به مدت 15 دقیقه زمان می دهیم تا گل کلم و کلم بروکلی بجوشند، سپس آنها را از آب جوش خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا خشک شوند و آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله پنجم

نکته مهم در مورد جوشاندن گل کلم و کلم بروکلی این است که باید مراقب باشیم بیش از حد درون آب جوش نمانند، چون بیش از نرم می شوند و ممکن است هنگام مخلوط کردن با انار له شوند که باعث خراب شدن ظاهر سالاد می شود.

مرحله ششم

در این مرحله گل کلم و کلم بروکلی را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس انار دان شده را اضافه می کنیم و به آرامی با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به سراغ آماده کردن سس می رویم.

مرحله هفتم

برای تهیه سس سالاد، ابتدا سس مایونز را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله سس را به سالاد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. حالا روی کاسه سالاد را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا سس به خوبی به خورد سالاد برود، سپس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 21 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.