طرز تهیه خوراک ماهی سالمون به روش رستورانی با سس پستو

طرز تهیه خوراک ماهی سالمون

طرز تهیه ماهی سالمون رستورانی نی نی سایت با برنج در فر با زعفران xvc jidi lhid shgl k

خوراک ماهی سالمو با سس پستو یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متفاوتی تهیه می شود. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهای دریایی قرار می گیرد و برای کسانی که دوستدار غذاهای دریایی هستند یک گزینه بسیار مناسب است. این خوراک خوشمزه به طور معمول بدون نان یا برنج سرو می شود، البته به دلیل اینکه ما ایرانی ها کمتر غذایی را بدون نان یا برنج مصرف می کنیم، می توانیم نسبت به ذائقه خود این غذا را هم به همراه نان یا برنج سرو کنیم. البته همانطور که مطمئنا خودتان می دانید مناسب ترین پلو برای سرو در کنار این غذای خوشمزه سبزی پلوی معروف ایرانی است، برای مشاهده این آموزش آشپزی دریایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
فیله ماهی سالمون4 تکه
روغن زیتون¼ پیمانه
سیر2 حبه
آب لیمو ترشآب 2 لیموترش
رنده پوست لیمو ترش2 قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
ریحان یا جعفری خشک1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک ماهی سالمون

مرحله اول

برای تهیه خوراک ماهی سالمون ابتدا تکه های ماهی را می شوییم و با دستمال تمیز خشک می کنیم و در سینی کنار هم قرار می دهیم.لیمو ترش ها را از وسط نصف می کنیم و آب آن ها را داخل پیاله ای می گیریم.

مرحله دوم

سپس هسته های آن ها را جدا می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم و همین طور ریحان و جعفری خشک شده را نیز همراه با پودر تخم گشنیز به مواد می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و همراه با کمی نمک و فلفل روی مواد می ریزیم. پوست لیمو ها را نیز رنده می کنیم و به مواد می افزاییم و با قاشق همگی مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را روی ماهی ها می ریزیم تا کاملا پوشیده از مواد شوند. در ادامه روی ماهی ها را با سلفون می پوشانیم و سینی را داخل یخچال قرار می دهیم تا ماهی ها به مدت 30 دقیقه طعم دار شوند.

مرحله پنجم

سپس تابه گریل را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و قلمو را داخل روغن زیتون می زنیم و تابه را با قلمو کاملا چرب می کنیم و اجازه می دهیم تا گرم شود و ماهی ها را از طرف پوست داخل تابه می چینیم و اجازه می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله ششم

بعد ماهی ها را با کفگیر آرام بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود. تقریبا 6 دقیقه برای سرخ شدن هر ماهی زمان می برد.ماهی ها را بعد از سرخ کردن در ظرف مورد نظر می چینیم و همراه با سس نوش جان کنید.

مواد لازم سس پستو
ریحان تازه1 پیمانه
روغن زیتونیک سوم پیمانه
سیر2 حبه
لیمو ترش1 عدد
گردو 4 عدد
پنیر پارمزان4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سس پستو

مرحله اول

برای تهیه سس پستو ایتالیایی ابتدا ریحان ها را پاک می کنیم و می شوییم، سپس داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود. در ادامه ریحان ها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریز ساطوری می کنیم.

مرحله دوم

سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و ریز خرد می کنیم.البته می توانید داخل خردکن بریزید و ریز تحویل بگیریم.گردو ها را پوست می گیریم و تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و گردو ها را داخل ان می ریزیم.

مرحله سوم

سپس تفت می دهیم تا کمی تست شوند و بعد ریحان ها و سیرهای خرد شده را به آن اضافه می کنیم.همین طورلیمو ترش را از وسط نصف می کنیم و داخل پیاله آب آن را می گیریم و هسته های ان را خارج می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

بعد روغن زیتون،کمی نمک و فلفل و در آخر پنیر پارمسان را میکس می کنیم و می افزاییم و خوب مواد را تفت می دهیم تا کاملا مخلوط شوند.سس پستو آماده شده است در پیاله ای می ریزیم و همراه با غذا نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 25 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.