طرز تهیه سالاد ایچ ارمنی خوشمزه با بلغور گندم و سبزیجات

طرز تهیه سالاد ایچ

طرز تهیه سالاد ایچ با بلغور گندم ارمنستان ارمنی

سالاد ایچ یکی از انواع سالادهای خوشمزه ارمنی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پیاز۱ عدد کوچک
سیر۱ حبه
گوجه فرنگی۵۰۰ گرم
سس گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای½ فلفل
بلغور گندم½ لیوان
آب½ لیوان
جعفری خرد شده۱ قاشق غذاخوری
پیازچه۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد ایچ ارمنی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ایچ رستورانی ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن زیتون داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس کمی نمک و فلفل سیاه تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تفت دادن را تا زمانی که ادویه ها و پیاز یکدست شوند ادامه می دهیم، سپس سیر را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. به دلیل اینکه سیر سریع می سوزد آنرا فقط در حدی تفت می دهیم که عطرش بلند شود.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، پس از اینکه فلفل دلمه ای نرم شد، گوجه فرنگی را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه سس گوجه فرنگی و بلغور گندم که از قبل خیسانده ایم به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ۱ یا نصف لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد سالاد با حرارت بسیار ملایم بپزند. پس از اینکه مواد سالاد به طور کامل پختند و آب درون تابه کشیده شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا سالاد هم دمای محیط شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه سالاد با دمای محیط هماهنگ شد، جعفری و پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم. در ادامه سالاد را داخل ظرف سرو می ریزیم، سپس آب لیمو ترش را به همراه روغن زیتون اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا روی کاسه حاوی سالاد را با سلفون می پوشانیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم تا سالاد کاملا خنک شود و جا بیفتد. پس از اینکه سالاد خنک شد، آنرا با سبزیجات معطر تزیین می کنیم و به صورت خنک سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 13 مهر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه دو پیازه میگو خوشمزه و مخصوص به روش بوشهری

طرز تهیه دو پیازه میگو خوشمزه و مخصوص به روش بوشهری

طرز تهیه دو پیازه میگو دو پیازه میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به بوشهر می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با مجله …

طرز تهیه کباب بناب ساطوری اصلی با روش سنتی آذربایجانی

طرز تهیه کباب بناب ساطوری اصلی با روش سنتی آذربایجانی

طرز تهیه کباب بناب کباب بناب یکی از انواع کباب های خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان بناب می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی در …

طرز تهیه مرغ با سس کره و لیمو خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ با سس کره و لیمو خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ با سس کره و لیمو مرغ با سس کره و لیمو غذای ساده و در عین حال منحصر بفردی است. مرغ طعم دار شده با سس کره و آبلیمو، …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.