طرز تهیه خورش اناربیج خوشمزه و مجلسی به روش سنتی گیلانی

طرز تهیه خورش اناربیج

طرز تهیه خورش اناربیج با مرغ خانم نجاتی با بادمجان مازندران با مرغ o va hkhvfd 

خورش اناربیج یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان گیلان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
مغز گردو۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
سبزی معطر۳۰۰ گرم
رب انار۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت اناربیج

مرحله اول

برای تهیه خورشت اناربیج گیلانی ابتدا سبزی معطر که شامل سبزیجاتی مانند خالواش، چوچاق، جعفری، گشنیز و نعناع می باشد را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سبزی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود، تفت دادن بیشتر سبزی باعث می شود رنگ خورش تیره تر شود. پس از اینکه سبزی را به خوبی سرخ کردیم آنرا از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه گردو را آسیاب می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم و یک دقیقه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله رب انار را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گردوها با حرارت ملایم بپزند و به خوبی روغن بیندازند.

مرحله پنجم

پس از گذشت یک ساعت سبزی سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. در همین حین پیاز باقیمانده را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را چند دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا چسبناک شوند. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس به اندازه یگ گردو از مخلوط گوشت بر می داریم و آنرا مانند کوفته شکل می دهیم.

مرحله هشتم

سپس داخل روغن می اندازیم و سرخ می کنیم. پس از اینکه سرخ کردن کوفته های قلقلی به پایان رسید انها را درون خورش می اندازیم و اجازه می دهیم خورش روغن بیندازد. در پایان خورش را به همراه برنج یا کته سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 3 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.