طرز تهیه استیک سالزبری خوشمزه و مخصوص با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه سالزبری استیک

طرز تهیه سالزبری استیک با گوشت چرخ کرده و سس قارچ xvc jidi shgcfvd hsjd

سالزبری استیک یکی از انواع استیک های بین المللی است که با گوشت چرخ کرده تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرم
قارچ۸ عدد متوسط
پیاز۱ عدد درشت
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
جعفری۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری½ لیوان
شیر (اختیاری)¼ لیوان
آب گوشت½ لیوان
روغن زیتون۶ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق چایخوری

دستور پخت سالزبری استیک

مرحله اول

برای تهیه استیک سالزبری خوشمزه ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ، آرد سوخاری، شیر، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پیاز داخل یک کاسه بزرگ مخلوط می کنیم و چند دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا از مخلوط گوشت چرخ کرده ۴ استیک یک اندازه درست می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و روغن زیتون را به تابه اضافه می کنیم. در ادامه دو طرف استیک ها را در تابه به خوبی سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن زیتون در همان تابه تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود، سپس قارچ ها را به صورت اسلایس شده خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا قارچ ها را به خوبی تفت می دهیم تا کاملا نرم شوند، سپس آب گوشت را به همراه سس کچاپ اضافه می کنیم و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس اجازه می دهیم آب موجود در تابه به جوش بیاید.

مرحله پنجم

در همین حین نشاسته ذرت را با نصف فنجان آب مخلوط می کنیم تا کاملا حل شود، سپس به تابه اضافه می کنیم. در ادامه استیک های سرخ شده را به آرامی داخل تابه می چینیم و اجازه می دهیم سس استیک غلیظ شود.

مرحله ششم

حالا باید صبر کنیم تا علاوه بر غلیظ شدن سس، استیک ها هم به طور کامل مغز پخت شوند. پس از اینکه استیک ها پختند، آنها را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه سس قارچ و جعفری خرد شده تزیین کرده و با سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 3 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/cafedelites

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.