طرز تهیه پیتزا سیب زمینی خوشمزه و مخصوص با فر و بدون فر

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی سرخ کرده بدون فر پوره سیب زمینی و گوشت با قارچ و مرغ رنده شده با پنیر پیتزا به خانه برمیگردیم xvc jidi  djch sdf cldkd

پیتزا سیب زمینی یکی از ساده ترین انواع پیتزا می باشد که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی فوری در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سیب زمینی۲ عدد درشت
کالباس مرغ (اختیاری)۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
سس پیتزا۱ قاشق غذاخوری
آویشن و روغنبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت پیتزا سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پیتزای سیب زمینی ساده ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت خلالی درشت (مانند سیب زمینی تنوری) خرد می کنیم و ۱۵ دقیقه در آب سرد قرار می دهیم تا نشاسته موجود در سیب زمینی خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را از آب خارج می کنیم و با دستمال به خوبی خشک می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و سیب زمینی ها را در روغن داغ سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سیب زمینی های سرخ شده را داخل توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن پیتزا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی ها را به صورت مرتب داخل ظرف پیتزا می چینیم و سس پیتزا یا سس کچاپ را روی سیب زمینی ها می ریزیم. حالا کالباس مرغ را هم به صورت خلالی ریز خرد می کنیم و روی سیب زمینی ها پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کالباس را با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس برای تزیین پیتزا به سلیقه خود مقداری فلفل دلمه ای رنگی و قارچ روی پنیر پیتزا می ریزیم. در ادامه ظرف پیتزا را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پیتزا آماده شود.

مرحله ششم

پس از اینکه پنیر پیتزا به طور کامل آب شد چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی پیتزا طلایی شود. در ادامه پیتزا را از فر خارج می کنیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس برش می زنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

نکات تهیه پیتزا سیب زمینی

پیتزا سیب زمینی بدون فر

برای تهیه این پیتزای خوشمزه روی گاز ابتدا یک تابه مناسب را کمی چرب می کنیم، سپس مواد پیتزا را به ترتیب درون تابه می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم. درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند.

پس از اینکه پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شد، پیتزای ما آماده است. برای اینکه پنیر روی پتیاز طلایی شود، در صورت تمایل می توانیم پیتزا را به آرامی بر گردانیم و اجازه دهیم چند دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا پنیر روی پیتزا رنگ بگیرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 31 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.