طرز تهیه املت فرانسوی خوشمزه و مخصوص با ژامبون و پنیر

طرز تهیه املت فرانسوی

طرز تهیه املت فرانسوی با ژامبون , املت فرانسوی با پنیر , املت فرانسوی با سبزیجات , xvc jidi hlgj tvhks d

املت فرانسوی یکی از غذاهای خوشمزه و معروف کشور فرانسه است که معمولا به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی فرانسوی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سوسیس۲ عدد
تخم مرغ۸ عدد
ژامبون۴ ورق
فلفل دلمه ای۱ عدد
پنیر گودا ورقه ای۴ عدد
قارچ۸ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و آویشنبه مقدار کافی

دستور پخت املت فرانسوی

مرحله اول

برای تهیه املت فرانسوی رستورانی ابتدا فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کاملا نرم شود، سپس قارچ ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. و خوب تفت می دهیم.

مرحله دوم

تفت دادن را تا زمانی که آب اضافی قارچ ها تبخیر شود ادامه می دهیم، سپس سوسیس ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به همراه قارچ و فلفل دلمه ای کمی تفت می دهیم تا به اندازه ای که تمایل داریم سرخ شوند.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و خوب هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج شوند، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا تخم مرغ با ادویه ها یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود. سپس تخم مرغ را داخل تابه می ریزیم و تابه را به صورت دورانی کمی می چرخانیم تا تخم مرغ به صورت یکدست در تمام نقاط تابه پخش شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه تخم مرغ سرخ شد و حالت گرفت، ژامبون ها را نصف تخم مرغ می چینیم، سپس مخلوط سوسیس، فلفل دلمه ای و قارچ را روی ژامبون ها می ریزیم و در ادامه پنیرهای ورقه ای را روی مواد می چینیم و کمی آویشن روی مواد می پاشیم.

مرحله ششم

حالا نیم دیگر تخم مرغ را روی مواد بر می گرداینم و درب تابه را چند دقیقه می گذاریم تا پنیر املت به خوبی ذوب شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. اگر تابه بزرگ ندارید می توانید تخم مرغ را در دو مرحله یا حتی مراحل بیشتر درست کنید.

نکات پخت املت فرانسوی

کالباس خانگی

خیلی از افراد به دلیل وجود کالباس یا ژامبون ممکن است از تهیه این املت خوشمزه صرف نظر کنند. در صورتی که می خواهید از ژامبون یا کالباس کاملا مطمئن در این املت استفاده کنید توصیه می کنیم با استفاده از دستور زیر کالباس را در منزل تهیه کنید.

سوسیس خانگی

در صورتی که تمایل دارید این املت خوشمزه را به صورت کاملا خانگی و سالم درست کنید توصیه می کنیم از سوسیس خانگی بدون مواد نگهدارنده استفاده کنید. در صورت تمایل برای تهیه سوسیس به صورت خانگی به آموزش زیر مراجعه کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 31 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.