طرز تهیه املت سیب زمینی خوشمزه و مجلسی به روش رشتی

طرز تهیه املت سیب زمینی

طرز تهیه املت سیب زمینی و قارچ و پیاز عکس با رب مرغ گوشت کالری رشتی xvc jidi hlgj sdf cldkd

املت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که معمولا برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
تخم مرغ۴ عدد درشت
فلفل دلمه ای۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت املت سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه املت سیب زمینی مجلسی ابتدا سیب زمینی ها را به صورت خلالی یا حبه ای خرد می کنیم، سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل یک کاسه آب سرد می ریزیم تا نشاسته روی سیب زمینی ها از بین برود.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را با یک پارچه تمیز خشک می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد سیب زمینی ها را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

تفت دادن سیب زمینی ها را تا جایی که به خوبی سرخ شوند ادامه می دهیم، سپس تخم مرغ ها را داخل یک کاسه می شکنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه ادویه های مورد پسند خود به تخم مرغ ها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را به خوبی با چنگال مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند و از حالت لختگی خارج شوند. در ادامه تخم مرغ را به تابه اضافه می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا فلفل دلمه ای ها را روی تخم مرغ می ریزیم و درب تابه را می گذاریم. حرارت زیر تابه را کاملا ملایم می کنیم و اجازه می دهیم املت به مدت ۱۰ دقیقه در همین حالت بماند تا فلفل دلمه ای نرم شود و تخم مرغ ها بپزند.

مرحله ششم

در صورتی که طعم فلفل دلمه ای را دوست ندارید می توانید مواد غذایی دیگری مانند سوسیس یا کالباس را جایگزین فلفل دلمه ای کنید. در پایان املت را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/merry_cook.mg

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.