طرز تهیه سوسیس خوشمزه و مخصوص خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سوسیس

طرز تهیه سوسیس خانگی پارسینه مرحله به مرحله با بوقلمون با سویا بلغاری خانگی مرغ خانگی شف طیبه نی نی سایت کوکتل روده پنیری خانگی

سوسیس یکی فراورده های محبوب گوشتی است که در انواع غذاهای فست فودی مثل سوسیس بندری و پیتزا مخلوط مورد استفاده قرار می گیرد. خیلی از افراد به دلیل اینکه از سالم بودن سوسیس های کارخانه ای مطمئن نیستند، این ماده غذایی خوشمزه را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. با تهیه سوسیس با مواد غذایی تازه در منزل با خیال راحت می توانید از آن در تهیه انواع غذاها استفاده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوسیس خانگی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم سوسیس
گوشت گوساله یا مرغ۶۰۰ گرم
سویانصف پیمانه
سیر۳ حیه
شیر خشک۱۵ گرم
آرد سفید۱۸۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۵۰ گرم
اسانس دود۲ قطره
آب یخ۱۰۰ گرم
کاور سوسیس۲ متر
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
زردچوبه½ قاشق چایخوری
آویشن½ قاشق چایخوری
هل½ قاشق چایخوری
میخک½ قاشق چایخوری
جوز هندی½ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
دارچین¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه سوسیس خانگی

مرحله اول

برای تهیه سوسیس باید از گوشت نیمه منجمد استفاده کنیم، به همین دلیل اگر می خواهید از گوشت تازه مرغ یا گوساله برای تهیه سوسیس استفاده کنید آنرا در فریزر قرار دهید تا منجمد شود، سپس با یک کارد تیز به قطعات کوچک تر تبدیل کنید.

مرحله دوم

گوشت نیمه منجمد را به همراه سویا، شیر خشک، آرد سفید، آب یخ، تخم مرغ، روغن مایع، سس کچاپ، سیر و اسانس دود داخل مخلوط کن می ریزیم و خوب میکس می کنیم تا خمیری یکدست به دست بیاید. حالا باید ادویه های سوسیس را اماده کنیم.

مرحله سوم

ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که ادویه های سوسیس همه باید آسیاب شده و به صورت پودر باشند. فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، آویشن، هل، میخک، جوز هندی، تخم گشنیز، زنجبیل، پودر پیاز، پودر سیر و دارچین را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تمام ادویه ها را داخل یک الک ریز می ریزیم و الک می کنیم تا مخلوط ادویه های ما کاملا نرم و یکدست شود. در ادامه مخلوط ادویه ها را به مخلوط کن اضافه می کنیم و چند پالس می زنیم تا ادویه ها به خورد خمیر سوسیس بروند.

مرحله پنجم

پس از اینکه خمیر سوسیس در مخلوط کن شکل گرفت، آنرا خارج می کنیم و روی سطح کار به مدت ۳۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا منسجم شود. پس از ورز دادن تقریبا خمیر سوسیس ما اماده است و باید به مرحله کاو ر و پخت برویم.

مرحله ششم

اگر چرخ گوشت شما سوسیس ساز دارد انرا نصب کنید و خمیر سویس را داخل چرخ گوشت بریزید و کاور سوسیس را جلوی لوله سوسیس ساز قرار دهید تا پر شود. اگر سوسیس ساز ندارید خمیر سوسیس را داخل قیف بریزید.

مرحله هفتم

سر قیف را داخل کاور سوسیس بگذارید و آنرا پر کنید. پس از اینکه کاور سوسیس پر شد با نخ سوسیس ها را به اندازه های دلخواه تقسیم می کنیم. به این صورت که سر و ته هر سوسیس را با نخ محکم می بندیم تا خمیر سوسیس موجود در کاور به طور کامل از هم جدا شود.

مرحله هشتم

نکته مهم در مورد کاور کردن سوسیس این است که نباید هوا وارد کاور شود و به خوبی هواگیری شود. مخصوصا اگر با قیف کاور را پر می کنید به اندازه یک سوسیس که کاور را پر کنید انرا با دست فشرده کنید و با نخ آنرا محکم ببندید سپس سوسیس بعدی را پر کنید.

مرحله نهم

حالا سوسیس های اماده شده را به مدت ۴۵ دقیقه در هواپر قرار می دهیم تا بپزند. اگر هواپز ندارید سوسیس ها را داخل یک ظرف فلزی قرار دهید، سپس در قابلمه بزرگتر حاوی آب جوش قرار دهید و درب قابلمه بزرگتر را بگذارید تا بخار آب سوسیس ها را بپزد.

مرحله دهم

پس از پخت سوسیس انها را زیر آب سرد می گیریم تا خنک شوند سپس به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کنند. پس از گذشت ۲۴ ساعت می توانید از سوسیس های دست ساز خود در انواع غذاها استفاده کنید.

نکات طرز تهیه سوسیس خانگی

مدت زمان نگهداری سوسیس

سوسیس خانگی به دلیل اینکه حاوی مواد نگهدارنده نیست، باید هر چه سریعتر مصرف شود. البته اگر آنرا درون یخچال و در بسته بندی مناسب و در بسته، بدون عبور هوا قرار دهیم، می توانیم سوسیس خانگی را حداکثر به مدت یک هفته نگهداری کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 23 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.