طرز تهیه قطاب آناناس خوشمزه و مجلسی به روش خانگی

طرز تهیه قطاب آناناس

طرز تهیه قطاب آناناس , دستور پخت قطاب آناناس

قطاب آناناس یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قطاب آناناس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم قطاب آناناس
کره۹۰ گرم
پودر قند¼ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
آرد۱٫۵ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
مواد لازم میانی قطاب
کمپوت آناناس۱ حلقه
پودر نارگیل½ پیمانه
پودر قند⅓ پیمانه
اسانس آناناس (اختیاری)۳ قطره
مواد لازم رومال
تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قطاب آناناس

مرحله اول

برای تهیه قطاب آناناس خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده تا کره با دمای محیط هماهنگ شده و نرم شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود. در ادامه تخم مرغ و وانیل را به کاسه اضافه کرده و مجددا با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

توصیه می شود بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری کنید تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۲ الی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در آخر می بایست بافت خمیر بسیار نرم و لطیف باشد و به دست نچسبد. در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده و با وردنه پهن می کنیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه خمیر را از یخچال خارج کرده و روی یک کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس با وردنه به ضخامت ۳ میلی متر باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را با کاتر گرد چین دار قالب می ریزیم. در ادامه مواد میانی قطاب را آماده می کنیم، برای این منظور آناناس را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا آناناس به خوبی پوره شود، سپس از صافی رد می کنیم.

مرحله هفتم

زمانی که آب اضافی پوره آناناس از گرفته شد، آنرا به همراه پودر نارگیل و پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم و در صورت تمایل اسانس آناناس به آن می افزاییم. حالا مواد میانی را به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری شکل شوند.

مرحله هشتم

در ادامه ۱ قاشق مرباخوری از مواد میانی در مرکز خمیر قرار داده، سپس لبه های خمیر را به صورتی که به هم نچسبند و مواد میانی مشخص باشد به هم نزدیک می کنیم. حالا درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله نهم

در این مرحله خمیرها را درون سینی فر می چینیم، سپس روی آنها را با مخلوط تخم مرغ و زعفران دم کرده رومال می کنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم قطاب ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن، آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در صورت نبود فر یک شعله پخش کن روی حرارت ملایم قرار داده و یک قابلمه روی آن می گذاریم.

مرحله یازدهم

حالا درون قابلمه یک رینگ یا کاتر قرار داده و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم. حالا خمیرها را روی کاغذ روغنی قرار داده و آنرا روی رینگ می گذاریم، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم قطاب به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزد. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.