طرز تهیه تارت ریواس خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه تارت ریواس

طرز تهیه تارت ریواس , دستور پخت تارت ریواس

تارت ریواس یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه فصل بهار است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت ریواس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم تارت ریواس
آرد۱۷۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
آب یخ۳ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای فیلینگ
ریواس۱۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد متوسط
خامه۱۵۰ گرم
شکر۱۷۰ گرم
آرد۲۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه تارت ریواس

مرحله اول

برای تهیه تارت ریواس خوشمزه در ابتدای کار خمیر تارت را آماده می کنیم، برای این منظور آرد را با نمک ترکیب کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه کره سرد را به صورت مکعبی خرد کرده و به ترکیب آرد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا بافت شان شبیه به شن ریزه شود، سپس آب یخ را کم کم اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم تا خمیر منسجم شده و بافت آن صاف و یکدست شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر آماده شد، آنرا بین دو لایه کاغذ روغنی قرار داده و با وردنه به قطر ۵ میلی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله چهارم

در همین حین مواد فیلینگ را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ، خامه، شکر، آرد، نمک و وانیل را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی یا چنگال مخلوط می کنیم تا بافت مواد کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله ریواس ها را پوست گرفته و به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را درون یک قالب تارت قرار می دهیم و لبه های اضافی آنرا جدا می کنیم، سپس با چنگال سطح خمیر را سوراخ می کنیم تا هنگام پخت پف نکند. در ادامه ریواس خرد شده را به همراه مواد فیلینگ به صورت یکدست روی خمیر پخش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم تارت به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد. پس از اینکه پخت تارت به پایان رسید، گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی تارت طلایی شود. در نهایت تارت را از فر خارج کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.