طرز تهیه تارت گیلاس خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه تارت گیلاس

طرز تهیه تارت گیلاس , دستور پخت تارت گیلاس

تارت گیلاس یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت گیلاس در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم تارت گیلاس
پنیر ماسکارپونه۱ عدد
بیسکوییت پتی بور۳ بسته
کره۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۳۰۰ گرم
پودر قند۵ قاشق غذا خوری
پودر ژلاتین۲ قاشق غذا خوری
وانیل۱ قاشق غذا خوری
آب سرد۳ قاشق غذا خوری
گیلاس با مربای گیلاسبه اندازه لازم
ژله توت فرنگی یا آلبالو۱ بسته

طرز تهیه تارت گیلاس

مرحله اول

برای تهیه تارت گیلاس ابتدا بیسکویت ها را خرد می کنیم و کاملاً پودر می‌کنیم. سپس کره را روی بخار کتری ذوب می کنیم و با بیسکویت ها مخلوط می کنیم. سپس با دست کمی ورز می دهیم تا کره کاملا با بیسکویت ها مخلوط شود.

مرحله دوم

ته قالب تارت را چرب می کنیم، سپس بیسکویت های پودر شده داخل قالب تارت را پرس می کنیم. باید با بیسکوییت، کناره های قالب تارت هم پوشش بدهیم. برای این منظور باید بیسکوئیت ها را با ته لیوان یا گوشت کوب، کاملاً پرس کرد.

مرحله سوم

سپس قالب تارت را داخل یخچال می گذاریم تا سفت شود. در این فاصله، مواد داخل تارت را درست می کنیم. برای این کار، اول ژلاتین را با ۳ قاشق غذاخوری آب سرد در یک کاسه کوچک، مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا اسفنجی شود.

مرحله چهارم

بعد روی بخار کتری می‌گذاریم تا ذوب شود، سپس کنار می گذاریم تا سرد شود. پنیر را درون یک کاسه، می زنیم تا کاملاً باز شود. سپس خامه را به آن اضافه می کنیم و با ۵ قاشق غذاخوری پودر قند می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله پنجم

بعد وانیل و ژلاتین بن ماری شده و خنک شده را هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس نصف مواد را داخل تارت می ریزیم. در ادامه برش های گیلاس یا مربای گیلاس را روی مواد می ریزیم.

مرحله ششم

سپس مابقی مواد پنیری را روی آن می ریزیم و داخل یخچال می گذاریم تا ببندد. می‌توانیم از ژله آلبالو یا توت فرنگی برای روی تارت، استفاده کنیم. ژله را طبق دستور روی جعبه درست کنیم. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا ژله شفاف شود.

مرحله هفتم

از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا ولرم شود. سپس روی مواد پنیری بسته شده، می ریزیم. می توان به جای ژله، از میوه ساده گیلاس استفاده کرد و روی تارت چید. می‌توانیم از ژله بریلو هم استفاده کنید.

مرحله هشتم

ژله سفید رنگ را هم با کمی آب مربا مخلوط کنیم و روی مواد پنیری بریزیم، سپس هسته های گیلاس را در می آوریم و روی ژله می چینیم و بعد به مدت ۷ الی ۸ ساعت داخل یخچال می گذاریم. اندازه قالب تارت ۲۰ سانت با ارتفاع ۶ سانت خوب است.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 16 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.