طرز تهیه کوکی ذرت خوشمزه و مجلسی با فیلینگ نوتلا

طرز تهیه کوکی ذرت

طرز تهیه کوکی ذرت , دستور پخت کوکی ذرت

کوکی ذرت یکی از انواع کوکی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی ذرت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی ذرت
آرد سفید۸۰ گرم
نشاسته ذرت۲۵۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
شکر۳۰ گرم
شیر تغلیظ شده۱۵۰ گرم
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
نوتلا۴۰۰ گرم
زست لیمو۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی ذرت

مرحله اول

برای تهیه کوکی ذرت خوشمزه در ابتدای کار کره هم دمای محیط را به همراه شکر، زرده تخم مرغ و شیر تغلیظ شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مواد را با استفاده از همزن دستی یا چنگال به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله رنده پوست لیمو را اضافه کرده و مواد را در حدی که با هم یکدست شوند، مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نشاسته ذرت با هم ترکیب می کنیم، سپس درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب آرد و نشاسته را روی مواد داخل کاسه الک کرده و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و چسبناک شکل بگیرد. در ادامه خمیر را درون یک نایلون می پیچیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت، فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در همین حین سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم.

مرحله پنجم

خمیر را با کف دست کمی فشار می دهیم و درون سینی فر می چینیم، سپس روی خمیر را با چنگال شکل می دهیم. به همین صورت تمام خمیر را آماده می کنیم و درون سینی فر می چینیم، سپس درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۸ تا ۱۰ دقیقه کوکی ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. در نهایت بین هر دو کوکی مقداری نوتلا قرار داده و آنها را به هم می چسبانیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 6 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.