طرز تهیه کوکی تابه ای ساده خوشمزه بدون نیاز به فر

طرز تهیه کوکی تابه ای

طرز تهیه کوکی تابه ای , دستور پخت کوکی تابه ای

کوکی تابه ای یکی از انواع شیرینی های ساده خانگی است که با طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی تابه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی تابه ای
کره⁣۵۰ گرم
پودر قند۳۵ گرم
زرده تخم مرغ⁣۱ عدد
آرد⁣۸۰ گرم
پودر کاکائو۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ایبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کوکی تابه ای ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه کره را از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کره با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شده و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره به دمای محیط شده را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی کره الک می کنیم. در ادامه مخلوط کره را هم می زنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه پودر کاکائو درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس ابتدا همزن و پس از آن با لیسک مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب را با دو لایه کاغذ روغنی می پوشانیم و با کمی روغن چرب می کنیم، سپس شکلات تخته ای را به صورت مربعی خرد می کنیم. در ادامه مقداری از خمیر کوکی بر می داریم، سپس در دست گرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تکه از شکلات وسط خمیر قرار می دهیم و فشار می دهیم، سپس خمیر را جمع می کنیم و مجددا گرد می کنیم. در ادامه خمیر را با کف دست کمی فشار می دهیم و با فاصله از هم درون تابه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا درب تابه را دم کنی می پوشانیم، سپس روی حرارت متوسط شعله پخش کن قرار داده و تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. پس از دو دقیقه حرارت را ملایم تر می کنیم و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 1 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.