طرز تهیه شیرینی گل سرخی خوشمزه مناسب برای عید نوروز

طرز تهیه شیرینی گل سرخی

طرز تهیه شیرینی گل سرخی , دستور پخت شیرینی گل سرخی

شیرینی گل سرخ یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که برای عید نوروز پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی گل سرخی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی گل سرخی
کره۵۵ گرم
روغن جامد۵۰ گرم
خاک قند۳۰ گرم
وانیل مایع½ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
آرد سفید۱۵۰ گرم
مواد روی شیرینی
خاک قند½ پیمانه
گلاب۱ قاشق چایخوری
پودر پسته۲ قاشق غذاخوری
گل سرخ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی گل سرخی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی گل سرخی در ابتدای کار کره هم دمای محیط را به همراه روغن جامد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند، سپس خاک قند، وانیل و پودر هل را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان سبک و پوک شود. در ادامه آرد را درون الک ریخته و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم، در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود.

مرحله سوم

حالا خمیر را داخل نایلون می پیچیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش داده، سپس خمیر را به سطح کار منتقل کرده و با وردنه به قطر ۷ میلی متر باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیرهای قالب زده شده را درون سینی فر می چینیم، سپس مجددا به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله پنجم

حالا سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزند. در همین حین مواد روی شیرینی را آماده می کنیم، برای این منظور گلاب را کم کم به خاک قند اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا حالت خمیری شود.

مرحله ششم

پس از اینکه شیرینی ها پختند، آنها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. در ادامه مواد رویه شیرینی را روی آنها می ریزیم، سپس مقداری پودر پسته و گل سرخ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد روی شیرینی ها خودش را بگیرند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 27 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.