طرز تهیه شیرینی اتابکی خوشمزه و ساده مناسب پذیرایی

طرز تهیه شیرینی اتابکی

طرز تهیه شیرینی اتابکی در اشپزخانه کوچک من طرز تهیه شیرینی اتابکی با پیمانه شیرینی اتابکی معصومه رسولی قیمت شیرینی اتابکی شیرینی اتابکی بهاره وحید شیرینی اتابکی قزوین طرز تهیه شیرینی مابل نکات شیرینی اتابکی

شیرینی اتابکی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی اتابکی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی اتابکی
تخم مرغ۱ عدد
روغن صاف قنادی۱۵۰ گرم
پودر قند½ لیوان
آرد سفید۲۰۰ گرم
آرد برنج۲۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر زعفران۱ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی اتابکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی اتابکی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مواد را با همزن برقی یا دستی مخلوط می کنیم تا کرم رنگ شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن را به همراه پودر هل و زعفران اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم. در ادامه آرد سفید را درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم، سپس مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا آرد برنج را درون الک می ریزیم و روی مواد الک می کنیم، سپس مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست جمع شود. در ادامه فر را با دمای ۱۶۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله روی سطح کار را آردپاشی می کنیم، سپس خمیر را به سطح کار منتقل کرده و کمی ورز می دهیم. در ادامه خمیر را با قطر نیم سانتی متر به صورت یکدست به وسلیه وردنه باز می کنیم و با کاتر دلخواه قالب می زنیم.

مرحله پنجم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کاغذ روغنی را کمی چرب می کنیم. در ادامه خمیرهای قالب زده شده را به آرامی درون سینی فر می چینیم ، سپس به دلخواه مقداری خلال پسته یا سیاه دانه روی خمیرها می پاشیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها بپزند. در نهایت پس از اینکه اطراف شیرینی ها طلایی شد، آنها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 18 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.