طرز تهیه شیرینی پشمکی خوشمزه و ساده مناسب پذیرایی

طرز تهیه شیرینی پشمکی

طرز تهیه شیرینی پشمکی , دستور پخت شیرینی پشمکی

شیرینی پشمکی که با نام های متنوعی شناخته می شود یکی از انواع شیرینی های ساده ایرانی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پشمکی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پشمکی
آرد سفید۳۰۰ گرم
پودر قند۵۰۰ گرم
روغن جامد۲۷۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی پشمکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پشمکی خوشمزه در ابتدای کار روغن جامد را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد پوک و خامه ای شود.

مرحله دوم

در این مرحله وانیل را اضافه کرده و چند ثانیه دیگر مواد را مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم، سپس با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر جمع شد، روغن مایع را کم کم اضافه می کنیم و وزز می دهیم تا بافت خمیر برای قیف زدن نرم و لطیف شود. ممکن است نیاز نباشد تمام روغن مایع را اضافه کنیم و به همین دلیل بهتر روغن مایع را کم کم به خمیر بیافزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانیتگراد روشن کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. در ادامه خمیر را درون قیف با ماسوره دلخواه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به صورت دلخواه روی کاغذ روغنی قیف می زنیم، سپس به صورت دلخواه با پودر پسته یا هر ماده دیگری تزیین می کنیم. در ادامه سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و به دلیل اینکه بافت شیرینی ها خیلی نرم است، تا سه ساعت به شیرینی ها دست نمی زنیم. در نهایت شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 26 اسفند 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه سوهان خانگی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی قم

طرز تهیه سوهان خانگی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی قم

طرز تهیه سوهان سوهان یکی از انواع شیرینی ها سنتی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ مثل چای …

طرز تهیه پنکیک مغزدار خوشمزه و مخصوص با مغز شکلات نوتلا

طرز تهیه پنکیک مغزدار خوشمزه و مخصوص با مغز شکلات نوتلا

طرز تهیه پنکیک مغزدار پنکیک مغزدار یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه کیک بهار نارنج خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه کیک بهار نارنج خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه کیک بهار نارنج شکوفه های درخت نارنج یا به اصطلاح بهار نارنج بسیار معطر و خوش بو است که بوی خوب آن باعث آرامش اعصاب می گردد. بنابراین عرق آن …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.