طرز تهیه پشمک خانگی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه پشمک

طرز تهیه پشمک خانگی بدون دستگاه طرز تهیه پشمک خانگی بدون دستگاه با زیرنویس طرز تهیه پشمک بازاری طرز تهیه پشمک با نبات طرز تهیه پشمک ساده طرز تهیه پشمک زعفرانی خانگی طرز تهیه پشمک بدون جوهر لیمو فیلم طرز تهیه پشمک خانگی بدون دستگاه

پشمک از شیرینی های قدیمی و سنتی ایرانی است که با طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پشمک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پشمک
آرد۱ و نیم لیوان
کره۱ قاشق غذاخوری
پودر هل یا وانیلنوک قاشق چایخوری
شکر۱ لیوان
آب½ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پشمک

مرحله اول

برای تهیه پشمک خانگی ابتدای کار شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم شکر درون آب حل شود و به محض جوش آمدن آب، آب لیمو را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم شیره به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم جوش بزند تا قوام پیدا کند. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه قوام شیره را تست می کنیم، برای این منظور مقداری از شیره بر می داریم و درون آب سرد می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که شیره درون آب حل نشد، شیره آماده است. در ادامه آرد را به همراه پودر هل درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که آرد به هیچ وجه تغییر رنگ ندهد. در ادامه کره را به آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا آرد گلوله گلوله شود، سپس مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و الک می کنیم تا آرد صاف و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را درون یک سینی مناسب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه درون یک تابه مناسب را با کره کاملا چرب می کنیم، سپس تابه را روی ظرف حاوی یخ قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا شیره را درون تابه می ریزیم و از اطراف شیره را مخلوط می کنیم تا درون تابه جمع شود. در ادامه با دست چرب شیره را گرد می کنیم، سپس از وسط به صورت حلقه ای باز می کنیم و درون سینی حاوی مخلوط آرد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی شیره آرد می ریزیم، سپس شیره را به صورت ۸ انگلیسی باز و بسته می کنیم تا بافت شیره از هم باز شده و پشمک حاصل شود. در ادامه پشمک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 30 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.