طرز تهیه والس شیرین عسل خانگی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه شیرین عسل

طرز تهیه شیرین عسلی طرز تهیه شیر عسل خانگی بدون فر با مارشمالو والس بیسکوییت شیرینی

بیسکوییت شیرین عسل یکی از انواع بیسکوییت های خوشمزه ایرانی است که با شکلات کاور شده است، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با پورتال چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه بیسکویت شکلاتی کرمدار خوشمزه و مخصوص کارخانه ای

مواد لازم شیر عسل کاراملی
شکر½ لیوان
شیر عسلی½ قوطی
کره۲۰ گرم
وانیل۱پنس
پنیر ماسکارپونه یا خامه صبحانه½ استکان

دستور تهیه شیر عسل کاراملی

مرحله اول

ابتدا شکر را داخل یک ظرف مناسب میریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار میدهیم تا به طور کامل ذوب شود، زمانی که شکر را تفت می دهیم باید کاملا مراقب و هوشیار باشیم و به صورت متداوم هم بزنیم تا شکر ته نگیرد و نسوزد.

مرحله دوم

در ادامه کره را به همراه خامه صبحانه ( یا پنیر ماسکارپونه) و وانیل به شکر ذوب شده اضافه می کنیم و با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. مواد را به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم هم میزنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

در ادامه شیر عسلی ( برای تهیه شیر عسلی خانگی مطلب طرز تهیه شیر عسلی را مشاهده نمایید) را اضافه میکنیم و تاز زمانی که مواد به غلظت مناسب برسد هم می زنیم، در آخر مواد را کنار می گذاریم تا با دمای محیط یکسان شود.

همچنین ببینید : طرز تهیه لیدی فینگر حرفه ای و خوشمزه به روش بازاری

مواد لازم شیرین عسل
آرد سفیدحدود ۲ لیوان
کره۱۲۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
خمیر مایه یا بکینگ پودر½ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس
شکلات تخته ای۳۰۰ گرم

دستور تهیه شیرین عسل

مرحله اول

ابتدا کره را به همراه تخم مرغ در دمای محیط قرار می دهیم تا با دمای محیط یکسان شوند، سپس کره نرم شده را به همراه تخم مرغ داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه وانیل را به همراه نمک و خمیر مایه فوری (یا بکنیگ پودر) اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند و رنگشان کرمی شود. آرد را دو مرتبه الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

با قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، پس از اینکه خمیر شکل گرفت با دست ورز می دهیم و آرد اضافه می کنیم تا جایی که خمیر چسبندگی خیلی کمی داشته باشد، حالا خمیر را روی سطح کار با وردنه پهن می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه تی تاپ طلایی خوشمزه و ساده به روش کارخانه ای

مرحله چهارم

قطر خمیر باید یک سانتی متر باشد و نباید خیلی نازک شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس داخل سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا اینکه آنرا با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را با قالب گرد قالب می زنیم و داخل سینی فر قرار می دهیم. حالا روی خمیرهای قالب زده را با یک دستمال تمیز می پوشانیم تا خشک نشوند، سپس به همین صورت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سینی فر را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا بیسکوییت ها بپزند. حالا بیسکوییت ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم در هوای محیط بمانند تا کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

پس از اینکه بیسکوییت ها خنک شدند، بین هر دو بیسکوییت به مقدار دلخواه شیر عسل کاراملی قرار می دهیم و بیسکویت ها را با فشار دست به هم می چسبانیم. به همین ترتیب تمام بیسکوییت ها را آماده می کنیم.

مرحله هشتم

در مرحله آخر شکلات تخته ای را به روش بن ماری روی بخار آب کتری یا سماور ذوب می کنیم سپس بیسکوییت های آماده شده را داخل شکلات ذوب شده می زنیم و کنار می گذاریم تا شکلات سفت شود، سپس در یخچال در ظرف درب دار نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/amozeshe_ashpaziii

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.