طرز تهیه کیک یک تخم مرغی خوشمزه ساده با فر و بدون فر

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

طرز تهیه کیک یک تخمه مرغی بدون فر کیک یک تخمه مرغی با آب کیک یک تخمه مرغی پرتقالی کیک یک تخمه مرغی شف طیبه

کیک به عنوان عصرانه یا دسر و کیک های تولد مورد استفاده قرار می گیرد ولی گاهی پیش می آید که تعداد تخم مرغ در خانه موجود نباشد. کیکی که بتوان با یک تخم مرغ تهیه کرد، کیکی ارزان و مناسب برای یک یا دو نفر است. دستور کیک زیر یک کیک ساده است که می توان از کشمش برای لای کیک استفاده کرد. این کیک را می توان برای کیک تولد یا کیک های کافی شاپی و کیک صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار داد. این کیک از مواد اندک تهیه می شود.

مواد لازم کیک یک تخم مرغی
آرد سفید10 قاشق غذاخوری
تخم مرغ1 عدد
بکینگ پودر1 قاشق غذاخوری
شیر8 قاشق غذاخوری
روغن مایع8 قاشق غذاخوری
شکر8 قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق مرباخوری

دستور پخت کیک یک تخم مرغی

مرحله اول

برای تهیه کیک یک تخم مرغی ساده و خوشمزه در ابتدای کار آرد قنادی و بکینگ پودر را با هم الک می کنیم و کنار می گذاریم. یک کاسه متوسط بر می داریم. تخم مرغ را همراه با وانیل و شکر با همزن 5 دقیقه می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر و روغن مایع را به تخم مرغ اضافه کرده و مجددا با همزن می زنیم تا مخلوط شود. در ادامه آرد سفید و بکینگ پودر را در سه مرحله اضافه کرده و هم می زنیم تا جایی که مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله اگر می خواهید کیک ساده نباشد می توان کشمش را با کمی آرد مخلوط کرد، آرد اضافه آن را گرفت و داخل مواد مخلوط نمود. قالب کیک را برداشته و کاغذ روغنی کف آن پهن می کنیم. می توان به جای کاغذ روغنی کف قالب را چرب کرد.

مرحله چهارم

سپس کمی آرد پاشید. مواد کیک را داخل قالب می ریزیم و توی فری که حدود یک ربع قبل گرم شده است به مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد می پزیم تا کیک پخته شود. 20 دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد.

مرحله پنجم

بعد از نیم ساعت می توان با سیخ چوبی پخت کیک را چک کرد. اگر بخواهید کیک را بدون فر بپزید، با استفاده از یک قابلمه بزرگ و جادار که روی حرارت ملایم و شعله پخش کن قرار داده ایم به مدت 35 تا 45 دقیقه کیک با روی گاز می پزد.

مرحله ششم

کیک که پخته شد سربع از فر خارج نمی کنیم. بعد از چند دقیقه که در فر خاموش استراحت کرد، بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا از داغی بیفتد. سپس از قالب در آورده و داخل ظرف سرو قرار می دهیم. این کیک را می توان با خامه، شکلات آب شده و یا کارامل تزیین نمود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 24 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.