طرز تهیه بیسکوییت کرم دار شکلاتی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه بیسکوییت کرم دار

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی کرمدار در ماهیتابه لوتوس انواع کرم بدون فر ساده با روغن مایع کره ای

بیسکوییت کرم دار شکلاتی یکی از انواع بیسکوییت های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکوییت کرم دار در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکوییت کرم دار
آرد سفید۲٫۵ لیوان
کره۱۲۵ گرم + ۸۰ گرم
روغن مایع۴۰ گرم
پودر قند۱ لیوان + ۲۰۰ گرم
نشاسته ذرت½ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۴ قاشق غذاخوری
وانیل۵ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکوییت کرمدار

مرحله اول

ابتدا کره و تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند، سپس ۱۲۵ گرم از کره نرم شده را به همراه ۱ لیوان پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه روغن مایع را به همراه تخم مرغ، نشاسته، نصف وانیل و پودر کاکائو اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند. حالا آرد سفید و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم، سپس دو تا سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را کم کم به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود و به دست نچسبد. حالا خمیر را بین دو کاغذ روغنی روی سطح کار قرار می دهیم و با وردنه به قطر ۵ میلی متر به صورت یکدست باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس به سراغ قالب زدن بیسکوییت ها می رویم. اگر قالب بیسکوییت دارید روی بیسکوییت طرح بزنید، سپس با کاتر گرد یا مربعی خمیر را قالب می زنیم.

مرحله پنجم

حالا داخل سینی فر کاغذ روغنی می اندازیم و بیسکوییت های قالب زده شده را داخل سینی فر می چینیم. حالا سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر که کاملا گرم شده است قرار می دهیم تا بیسکوییت ها به طور کامل بپزند.

مرحله ششم

پس از پخت بیسکوییت ها را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شوند، سپس برای تهیه کرم بیسکوییت ها کره باقیمانده را به همراه وانیل یک دقیقه با همزن می زنیم، سپس پودر قند را کم کم اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را می زنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه بیسکوییت ها کاملا خنک شدند، کرم تهیه شده را داخل قیف یک بار مصرف می ریزیم و بین هر دو بیسکوییت کمی کرم می زنیم و با فشار دست بیسکوییت ها را به هم می چسبانیم، سپس در یخچال در ظرف در بسته نگهداری می کنیم.

نکات پخت بیسکوییت کرم دار

خشک شدن بیسکوییت ها

زمانی که بیسکوییت ها را با کاتر برش زدید، تا زمان قرار دادن در سنی فر روی آنها را با کاغذ روغنی بپوشانید تا خشک نشوند. این خمیر اصلا نیاز به ورز دادن ندارد و اگر زیاد ورز داده شود در پایان ممکن است بیسکوییت ها شما ترک بخورند و خراب شوند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 23 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.