طرز تهیه تی تاپ خانگی خوشمزه با کرم مخصوص بازاری

طرز تهیه تی تاپ

طرز تهیه تی تاپ تصویری کرم داخل تی تاپ تی تاپ قرص تی تاپ طلایی تی تاپ شیرین عسل کیک تی تاپ مامی سایت

تی تاپ یکی از انواع کیک های کوچک و بسیار پر طرفدار ایرانی است که معمولا به عنوان میان وعده استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه نان کروسان خانگی خوشمزه و شکلاتی به روش بازاری

مواد لازم تی تاب
آرد سفید۱ پیمانه
شیرسه چهارم لیوان
روغن مایعسه چهارم لیوان
شکرسه چهارم لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد

دستور تهیه تی تاپ

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و حدود ۵ تا ۸ دقیقه هم می زنیم تا رنگش مواد کرمی و کشدا شود و حجمش تقریبا سه برابر شود. سپس روغن را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود هم می زنیم.

مرحله دوم

در مرحله بعدی شیرا را اضافه می کنیم و دوباره در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را ترکیب می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم سپس در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

۴ قاشق غذاخوری از مایه تی تاب را داخل یک ظرف مناسب با پودر کاکائو مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس داخل یک قیف با ماسوره ساده می ریزیم. در ادامه داخل یک قالب با اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتی متر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه شیرین عسل شکلاتی خانگی و خوشمزه به روش بیرونی

مرحله چهارم

سپس مایه تی تاپ را داخل قالب می ریزیم و اجازه می دهیم تا کف قالب بخوابد. حالا با قیف به صورت مورب روی مایه تی تاپ قیف می زنیم تا ظاهر تی تاپ ها شبیه ظاهر تی تاپ های بازاری شود. فر را از ۱۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر در طبقه وسط قرار می دهیم تا کیک تی تاپ اماده شود. پس از اینکه کیک تی تاپ اماده شد اجازه می دهیم کمی خنک شود، سپس انرا به صورت مستطیلی کاملا یکدست برش می زنیم.

مرحله ششم

برای کرم وسط تی تاب هم می توانیم از کرمفیل شیری یا کرم پاتیسیر استفاده کنیم. به این صورت که بین هر دو تی تاپ مقداری کرمفیل شیری یا کرم پاتیستر قرار می دهیم و با کمی فشار بین دستان دو لایه را به هم می چسبانیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه ویفر خوشمزه و سالم با طعم دلخواه شکلاتی و میوه ای در منزل

مرحله هفتم

برای کشیدن لایه شکلاتی روی تی تاپ هم می توانید مقداری شکلات تخته ای تلخ یا شیرین را به روش بن ماری آب کنید سپس تی تاپ ها را روی توری قرار می دهیم و روی انها شکلات مایع می ریزیم تا به صورت یکدست روکش شوند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/pooneh.academy

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.