طرز تهیه بیسکوییت لیدی فینگر ساده و خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه بیسکوییت لیدی فینگر

طرز تهیه لیدی فینگر شف طیبه بیسکویت لیدی فینگر از کجا بخرم در اصفهان جایگزین در تیرامیسو طرز تهیه بیسکویت برای کودکان

بیسکوییت لیدی فینگر یکی از انواع بیسکوییت های پر طرفدار در جهان است که در انواع دسرها مثل تیرامیسو استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲۰ بیسکوییت
آرد قنادی۶۰ گرم
شکر۶۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
پودر قند۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت بیسکوییت لیدی فینگر

مرحله اول

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم، سپس سفید را داخل یک کاسه جادار می ریزیم و با همزن برقی به حدی می زنیم که کاملا فرم بگیرد و وقتی کاسه را بر می گردانیم نریزد. حالا ۵۰ گرم از شکر را کم کم به سفیده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

شکر و سفید را باید در حدی بزنیم که زمانی که پره همزن را از مواد می کشیم بیرون حالت سیخی شکلی که روی سفید باقی می ماند خم نشود و با همان فرم باقی بماند. حالا زرده تخم مرغ را به همراه ۱۰ گرم شکر و وانیل داخل یک ظرف جداگانه خوب هم می زنیم.

مرحله سوم

زرده تخم مرغ را باید در حدی بزنیم که کشدار شود، سپس آنرا کم کم به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک فولد می کنیم. آرد را دو مرتبه الک می کنیم سپس طی دو مرحله به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

زمان اضافه کردن آرد به وسیله لیسک به صورت دورانی به یک جهت مواد را مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که این مرحله در پخت بیسکوییت لیدی فینگر بسیار مهم است و باید مواد را به آرامی مخلوط کنیم تا پف آن نخوابد.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه بیسکوییت یکدست شد آنرا داخل قیف با ماسوره ساده می ریزیم. فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را چرب می کنیم و کاغذ روغنی هم داخل سینی قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا با مایه بیسکوییت روی کاغذ روغنی خط هایی با طول ۱۰ سانتی متر قیف می زنیم و بین هر دو خط هم حداقل ۳ سانتی متر فاصله می گذاریم تا زمان پف کردن به هم نچسبند. پس از اینکه تمام مایه بیسکوییت را قیف زدیم روی خمیرها پودر قند الک می کنیم.

مرحله هفتم

حالا بیسکوییت ها را داخل فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بپزند. پس از اینکه بیسکوییت ها پخت درب فر را نیمه باز می کنیم و اجازه می دهیم بیسکوییت ها را ۵ دقیقه در این حالت در فر بمانند.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۵ دقیقه سینی فر را خارج می کنیم و بیسکوییت ها را بلافاصله از کاغذ روغنی جدا می کنیم. برای نگهداری بیسکوییت ها تا یک ماه باید آنها را در فریزر در ظرف درب بسته نگهداری کنیم و بین هر دو بیکوییت یک تکه کوچک کاغذ روغنی قرار دهیم تا به هم نچسبند.

نکات تهیه بیسکوییت لیدی فینگر

موارد استفاده

از بیسکوییت لیدی فینگر می توانیم در تهیه انواع دسرها استفاده کنیم، البته همانطور که می دانید بیشترین مورد استفاده از این بیسکوییت خوشمزه، برای تهیه دسر معروف ایتالیایی یعنی تیرامیسو می باشد. در صورت تمایل برای تهیه تیرامیسو به آموزش زیر مراجعه نمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 3 آبان 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک پنیری ساده و خوشمزه با بافت بسیار نرم و پنبه ای

طرز تهیه کیک پنیری ساده و خوشمزه با بافت بسیار نرم و پنبه ای

طرز تهیه کیک پنیری کیک پنیری یکی از انواع کیک های خوشمزه و پنبه ای بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه شیرینی بادامی خوشمزه و ساده مناسب پذیرایی

طرز تهیه شیرینی بادامی خوشمزه و ساده مناسب پذیرایی

طرز تهیه شیرینی بادامی شیرینی بادامی، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این …

طرز تهیه نان فندقی خوشمزه مناسب برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان فندقی خوشمزه مناسب برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان فندقی نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.