طرز تهیه ژله یلدایی شیک و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ژله یلدایی

ژله هندوانه ای راحت ژله یلدایی لیوانی ژله شب یلدا برای عروس طرز تهیه ژله هندوانه مجلسی طرز تهیه ژله انار شب یلدا طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی تزیین شب یلدا ژله طرز تهیه ژله هندوانه تصویری

ژله یلدایی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار شب یلدا است که با رنگ های هندوانه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله یلدایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ژله یلدایی
ژله انار۱ بسته
زله آلوورا۱ بسته
ژله کیوی یا طالبی۱ بسته
بستنی وانیلی۲ عدد
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه ژله یلدایی

مرحله اول

برای تهیه ژله یلدایی خوشمزه ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل بستنی را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم بستنی کاملا آب شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس ژله انار را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا ۱ لیوان آب جوش به ژله انار اضافه می کنیم، سپس روی حرارت بخار آب قرار داده و مدام هم می زنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود. در ادامه اجازه می دهیم ژله انار کاملا خنک شود، سپس نیمی از بستنی را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کمی ژله را با بستنی وانیلی مخلوط می کنیم، سپس لیوان یک بار مصرف را با مقداری روغن چرب می کنیم، سپس ژله انار را درون آن می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود.

مرحله چهارم

حالا درون یک کاسه جداگانه ژله آلوورا را می ریزیم، سپس نصف لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم، سپس بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود. در ادامه اجازه می دهیم ژله به طور کامل خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله ۴ قاشق غذاخوری بستنی وانیلی درون ژله آلوورا می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا بستنی با ژله ترکیب شود. در ادامه لیوان های یک بار مصرف را از یخچال خارج می کنیم، سپس ژله آلوورا را روی ژله انار می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مجددا لیوان های یک بار مصرف را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم ژله آلوورا نیم بند شود. در ادامه درون یک کاسه مجزا پودر ژله کیوی یا طالبی را می ریزیم، سپس ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم ژله کیوی کاملا خنک شود، سپس نصف بستنی را به ژله کیوی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا ژله کیوی با بستنی ترکیب و یکدست شود. در ادامه ژله کیوی را روی ژله آلوورا می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مجددا لیوان های یک بار مصرف را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۶ تا ۸ ساعت درون یخچال بماند تا خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت لیوان های یک بار مصرف را پاره می کنیم، سپس ژله را بیرون می آوریم و شکلات چیپسی ها را روی ژله انار قرار می دهیم. می توانید این ژله خوشمزه را در شب یلدا درست کنید و کنار عزیزان میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 20 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.