طرز تهیه ژله گل رز ساده و فوری فوق العاده شیک و مجلسی

طرز تهیه ژله گل رز

طرز تهیه ژله گل رز قالبی بدون بستنی ویترینی با گل رز دو رنگ

این دسر از خانواده ژله است که با استفاده از بستنی به صورت دو لایه تهیه می شود و وقتی رول می شود به شکل گل رز در می آید. این ژله را می توان در رنگ ها و طعم های متنوعی تهیه نمود و داخل کاغذ کاپ کیک قرار داد تا راحت تر بتوان پذیرایی کرد یا برای تزیین ژله و دسر های مختلف از آن استفاده کرد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ژله گل رز
ژله به رنگ و طعم دلخواه۱ عدد
بستنی وانیلینصف لیوان

دستور تهیه ژله گل رز

مرحله اول

برای تهیه ژله گل رز مجلسی ابتدا یک بسته ژله را در یک کاسه می ریزیم. سپس نصف لیوان آب جوش به مخلوط اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا به روش بن ماری ژله کامل حل شود و شفاف شود.

مرحله دوم

در این مرحله بستنی وانیلی را به ژله اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با حرارت ژله، به طور کامل ذوب شود. در ادامه با پشت قاشق کمی هم می زنیم تا بستنی کامل ذوب شود. نباید زیاد هم زد تا به صورت دو فاز باقی بماند.

مرحله سوم

کف سینی ۲۰ در ۳۰ سانتی متر را کمی خیس می کنیم. یک کیسه فریزری را باز کرده و داخل آن پهن می کنیم. می توان روی پلاستیک را کمی چرب کرد یا از سلفون استفاده کرد. ژله را درون آن می ریزیم و می گذاریم در یخچال به مدت ۴۰ دقیقه تا ببندد.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان ژله را از یخجال خارج می کنیم. ژله را به صورت نوار های دو سانتی برش می زنیم. می توانیم یک طرف را صاف برش بزنیم و طرف دیگر را به صورت منحنی. سپس نوار ها را به آرامی رول می کنیم تا شکل گل رز بدست آید.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 29 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.