طرز تهیه کیک قهوه خوشمزه و مخصوص کافی شاپی با گردو

طرز تهیه کیک قهوه

طرز تهیه کیک قهوه و دارچین و گردو ایران کوک ساده تزیین کیک با پودر قهوه شف طیبه سرآشپز پاپیون بدون فر

کیک قهوه یکی از انواع کیک های خوشمزه و پر طرفدار کافه ای است که با روش های متفاوتی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با پورتال چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : آموزش طرز تهیه کیک دارچینی ساده رژیمی و خوشمزه با کشمش

مواد لازم کیک قهوه
آرد سفید۳ پیمانه
تخم مرغ۶ عدد
شکر۱٫۵ پیمانه
ماستدو سوم پیمانه
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۳ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مغز گردونصف پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه

دستور تهیه کیک قهوه

مرحله اول

ابتدا شکر را به همراه تخم مرغ ها و وانیل داخل یک کاسه مناسب با همزن به مدت ۷ دقیقه می زنیم تا کرمی رنگ و کشدار شود. در ادامه روغن مایع را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ماست را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود مخلوط می کنیم.  در ادامه آرد را به همراه پودر قهوه، نسکافه و بکینگ پودر به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس مخلوط آرد را به همراه مغز گردو کم کم به مواد اضافه می کنیم و به صورت دورانی با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک نوتلا پنبه ای ساده و خانگی فوق العاده خوشمزه

مرحله چهارم

حالا یک قابل مناسب را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا اینکه با روغن چرب می کنیم و کمی آرد پاشی می کنیم، سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و سه مرتبه محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا اماده شود. برای پخت کیک حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه کیک پخت آنرا از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم کمی خنک شود، سپس داخل ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با مواد دلخواه کیک را تزیین می کنیم.

نکات پخت کیک قهوه

کاپ کیک قهوه

برای اینکه این کیک خوشمزه را به صورت کاپ کیک تهیه کنیم کافیست مایه کیک را داخل قالب های کاپ کیک بریزیم (تا نصف قالب ها را باید از مایه کیک پر کنیم) نکته دیگر اینکه زمان پخت کاپ کیک ها کمتر است و تقریبا حدود ۲۵ تا ۳۵ دقیقه برای پخت کاپ کیک قهوه زمان نیاز است.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/sabaa.r.66

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.