طرز تهیه کیک نوتلا خانگی خوشمزه و پنبه ای به روش بازاری

طرز تهیه کیک نوتلا

طرز تهیه کیک نوتلا کیک آتشفشان نوتلا شف طیبه کاپ کیک نوتلا کیک پنبه ای ساده خانگی خوشمزه

کیک نوتلا یکی از انواع کیک های بسیار پرطرفدار و خوشمزه است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی آسان و خوشمزه به روش قنادی ها

مواد لازم کیک نوتلا
آرد سفید۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
شیر۱ پیمانه
وانیل۱ پنس
نوتلا۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک نوتلا

مرحله اول

ابتدا آرد را به همراه بکنیگ پودر و پودر کاکائو مخلوط می کنیم، سپس سه مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامهتخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا مواد کشدار شوند.

مرحله دوم

در ادامه روغن و شیر را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم، سپس نوتلا را اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را هم می زنیم. در ادامه مخلوط آرد الک شده را کم کم اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

مواد را فقط باید در حدی مخلوط کنیم که گلوله ای در مایع کیک نباشد و تمام مواد به صورت یکدست ترکیب شوند. در ادامه داخل یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا اینکه با روغن چرب کرده و کمی آردپاشی می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک خیس ترکیه ای به روش کافی شاپی با سس مخصوص

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و سه مرتبه محکم به سطح کار می کوبیم تا حباب های موجود در مایه کیک از بین بروند. اگر می خواهید رنگ کیک شما قهوه ای تر شود می توانید داخل قالب را چرب کرده و به چای آرد پودر کاکائو بپاشید.

مرحله پنجم

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قالب را در طبق وسط فر قرار می دهیم. حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان لازم است تا کیک بپزد. پس از اینکه کیک پخت، آنرا از فر خارج کرده و با مواد دلخواه مثل گاناش شکلاتی تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/pooneh.academy
مطالب مرتبط
طرز تهیه کلوچه پنیری خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کلوچه پنیری خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کلوچه پنیری کلوچه پنیری یک نوع شیرینی خوشمزه و لطیف است که بافت نرم و ابری دارد و یک میان وعده سالم و مقوی به خصوص برای کودکان است، این …

طرز تهیه قطاب کره ای خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه قطاب کره ای خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه قطاب کره ای شیرینی های سنتی از جمله شیرینی های پر طرفدار است و در هر منطقه از ایران تقریبا نوعی از شیرینی های سنتی را می‌ بینیم. در این …

طرز تهیه نان بادله کوه خوشمزه و سنتی مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان بادله کوه خوشمزه و سنتی مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان بادله کوه نان بادله کوهی یکی از نان های سنتی ایرانی به حساب می آید که در این دستور به راحتی خمیر آن تهیه می شود و در تنور …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.