طرز تهیه کیک نارنگی اسپانیایی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک نارنگی اسپانیایی

کیک نارنگی اسپانیایی , طرز تهیه کیک نارنگی اسپانیایی , دستور پخت کیک نارنگی اسپانیایی

کیک نارنگی اسپانیایی یکی از انواع کیک های پرطرفدار در کشور اسپانیا است که معمولا در زمان فصل چیدن نارنگی برای میان وعده پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نارنگی اسپانیایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک نارنگی اسپانیایی
تخم مرغ۴ عدد
کره۸۰ گرم
شکر¾ پیمانه
نمک۱ پنس
آرد¾ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
رنده پوست نارنگی۲ قاشق چایخوری
آب نارنگی½ پیمانه

طرز تهیه کیک نارنگی اسپانیایی

مرحله اول

برای تهیه کیک نارنگی به روش اسپانیایی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب را با قطر ۲۲ سانتیمتر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم، سپس سفیده تخم مرغ را به همراه نمک به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا فرم بگیرد و پس از برگرداندن ظرف نریزید. در ادامه سفیده را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه شکر و رنده پوست نارنگی داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و کرم رنگ شود. در ادامه کره را ذوب کرده و پس از خنک شدن به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آب نارنگی را کم کم اضافه کرده و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج کرده و در دو مرحله به مواد اضافه می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر با هم ترکیب کرده و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در حین اضافه کردن آرد، مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به طور کامل بپزد. در نهایت کیک را از قالب خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 17 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.