طرز تهیه کیک پرتقال خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص

طرز تهیه کیک پرتقال

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون فر و دارچین شکلاتی سوران دونفره خیس بدون فر با گردو با پودر کیک xvc jidi d   vjrhg

کیک پرتقال یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک پرتقال
آرد سفید۳ لیوان
تخم مرغ۵ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
آب پرتقال½ پیمانه
بکنیگ پودر۲٫۵ قاشق مرباخوری
بکینگ صودا۱ قاشق مرباخوری
نمک۱ پنس
رنده پوست پرتقالبه دلخواه
مواد سس روی کیک
پودر شکر۱ پیمانه
آب پرتقال۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک پرتقال

مرحله اول

برای تهیه کیک پرتقال ابتدا فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم البته ۱۵ دقیقه زودتر از اینکه مایه کیک آماده شود.شیر،تخم مرغ ها،کره و آب پرتقال را ۲۰ دقیقه جلوتر از داخل یخچال بیرون می آوریم تا به دمای محیط برسند.

مرحله دوم

بکینگ پودر،بکینگ صودا و (می توانید حذف کنید و به جای آن آرد را دو و نیم پیمانه بریزید) نمک را به آرد اضافه می کنیم و ۲ مرتبه از الک رد می کنیم و کنار می گذاریم.تخم مرغ ها را یکی یکی در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم.

مرحله سوم

سپس شکر و رنده پوست پرتقال را به آن می افزاییم و ابتدا ۲ دقیقه با دور کند می زنیم و بعد با دور تند همزن برقی به حدی مواد را هم می زنیم تا حجم آن دو برابر بشود و پف کند و آنوقت سرعت همزن را کم می کنیم و روغن را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ۳۰ ثانیه مجددا مواد را هم می زنیم و بعد نیمی از آرد را به مایه اضافه می کینم و تقریبا ۲۰ ثانیه با سرعت کم هم می زنیم تا آرد با مایه مخلوط شود و بعد شیر و آب پرتقال را با هم به مواد می افزاییم و حدودا ۲۰ ثانیه با مواد مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در آخر باقی آرد را اضافه می کنیم و با لیسک از بالا تا پایین مایه را مخلوط می کنیم که به اصطلاح به آن دورانی می گویند مواد را کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم و قلمو را در کمی کره می زنیم.

مرحله ششم

سپس قالب را کاملا چرب می کنیم و کمی آرد داخل آن می پاشیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا با همان ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت حدودا ۳۰ تا ۵۵ دقیقه بپزد.در ۳۰ دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نمی کنیم.

مرحله هفتم

بعد از ۳۰ دقیقه یک خلال را داخل کیک فرو می کنیم و سریع بیرون می آوریم.اگر به خلال از مایع نچسبید یعنی کیک پخته شده است(اگر از مایه به خلال چسبید باید زمان بیشتری بدهیم تا کیک بپزد) و می توانید گریل را روشن کنید تا روی کیک نیز طلایی شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه پخت کامل شد، ۱۰ دقیقه به کیک اجازه می دهیم تا داخل فر استراحت کند. در این مدت سس روی کیک را آماده می کنیم.پودر شکر را با آب پرتقال مخلوط می کنیم و با قاشق خوب می زنیم تا کاملا در یکدیگر حل شوند.

مرحله نهم

می توانیم وانیل یا اسانس پرتقال نیز به این ترکیب اضافه کنیم.بعد از اینکه کیک را از داخل فر بیرون  آوردیم، کیک را از قالب جدا می کنیم و اجازه می دهیم تا خنک شود و بعد سس آماده شده را روی آن می ریزیم ونوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 21 آبان 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان شیرمال خانگی خوشمزه و پف دار به روش ترکیه ای

طرز تهیه نان شیرمال خانگی خوشمزه و پف دار به روش ترکیه ای

طرز تهیه نان شیرمال نان شیرمال یکی از انواع نان های سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که به عنوان صبحانه و عصرانه مصرف می شود، برای مشاهده این اموزش شیرینی پزی …

طرز تهیه شیرینی مادلن شکلاتی خوشمزه به روش فرانسوی

طرز تهیه شیرینی مادلن شکلاتی خوشمزه به روش فرانسوی

طرز تهیه شیرینی مادلن شکلاتی شیرینی مادلن شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه کشور فرانسه است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه کرم شکلاتی ماسوره خور ساده و فوری بدون خامه قنادی

طرز تهیه کرم شکلاتی ماسوره خور ساده و فوری بدون خامه قنادی

طرز تهیه کرم شکلاتی ماسوره خور کرم شکلاتی یک کرم خامه و شکلاتی است که برای فیلینگ و کاور کردن و تزیین کیک مورد استفاده قرار می گیرد. این کرم ماسوره خور …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.