طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ با قارچ با طعم بسیار عالی

طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ

طرز تهیه جگر و سنگدان مرغ زمان پخت سنگدان مرغ از بین بردن بوی سنگدان مرغ طرز تهیه سنگدان مرغ با برنج طرز تهیه سنگدان مرغ ساده

خوراک سنگدان مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فوری ایرانی است، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سنگدان مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
قارچ۳۰۰ گرم
سیر۱ حبه
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ

مرحله اول

برای تهیه خوراک سنگدان مرغ خوشمزه ابتدا سنگدان ها را به خوبی می شوییم، سپس قسمت های اضافی شان را جدا می کنیم. در ادامه سنگدان ها را به همراه ۳ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۱ عدد پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم، سپس به همراه ۱ قاشق چایخوری زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر شروع به جوشیدن کند.

مرحله سوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، باید کف های سفید رنگ روی سطح آب را جمع کنیم و دور بریزیم. این کار باعث می شود که سنگدان پس از پخت طعم و بوی بدی نداشته باشد. پس از گرفته کف ها، درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا حرارت زیر قابلمه را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم سنگدان ها به مدت ۲ ساعت بپزند. در ۵ دقیقه پایانی پخت سنگدان ها کمی نمک به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه سنگدان ها پختند، آنها را از قابلمه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز باقیمانده را به صورت خلالی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه سنگدان ها را به تابه اضافه می کنیم و به همراه پیاز کمی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و به تابه می افزاییم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا آب قارچ ها کشیده شود. در ادامه مواد را در یک سمت تابه جمع می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را در سمت دیگر اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا عطر و طعم خامی آن گرفته شود، سپس گوجه فرنگی ها پوره می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. حالا درب تابه را می گذاریم تا آب درون تابه کشیده شود و خوراک به روغن بیفتد.

مرحله نهم

در این مرحله سیب زمینی ها را به صورت حبه ای خرد می کنیم و در روغن به صورت جداگانه سرخ می کنیم. در پایان پس از اینکه خوراک به روغن افتاد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه سیب زمینی سرخ کرده تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 30 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.