طرز تهیه فگاتو خوشمزه و مخصوص ایتالیایی با جگر گوسفندی

طرز تهیه فگاتو

طرز تهیه فگاتو غذای ایتالیایی خوراک جگر خوشمزه با سیب زمینی

فگاتو یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که اصالت ان متعلق به کشور ایتالیا می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جگر گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق سوپخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیکیک هشتم پیمانه
آب½ پیمانه
سس چیلی۱ قاشق غذاخوری
پودر اورگانوبه مقدار کافی
آویشن و فلفل سفیدبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

‌دستور تهیه فگاتو ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه خوراک جگر فگاتو ابتدا جگر را به صورت نواری در ابعاد یک در سه سانتی متر برش می زنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و به همراه مقداری کره داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله دوم

پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود، سپس سیر را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه پیاز کمی تفت می دهیم تا عطر سیر بلند شود. در ادامه جگر خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه رنگ جگر تغییر کرد، مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر اورگانو، آویشن و فلفل سفید اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا ادویه های با دیگر مواد مخلوط شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به جگرها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد و کاملا سرخ شود، سپس سرکه بالزامیک را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه مواد را مخلوط می کنیم تا طعم سرکه به خورد جگرها برود و طعم بگیرند.

مرحله پنجم

پس از مخلوط کردن سرکه، آب را اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا جگرها به صورت کامل مغزپخت شوند. پس از اینکه جگرها به طور کامل پختند و آب درون تابه کشیده شد، سس چیلی را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا سس با دیگر مواد ترکیب شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا خوراک فگاتو را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس با سیب زمینی سرخ شده تزیین کرده و با نان تازه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.