طرز تهیه خوراک جگر جغور بغور خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه خوراک جگر

طرز تهیه خوراک دل و جگر گوسفندی با قارچ کبابی ایتالیایی جغور بغور چرخ شده شیرازی زنجانی xvc jidi o vh   v

خوراک جگر یا همان جغور بغور یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دل و جگر گوسفندی۶۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
قارچ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی۲ عدد درشت
فلفل دلمه ای۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک جغور بغور

مرحله اول

برای تهیه جغور بغور مجلسی ابتدا پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را به همراه ادویه ها یکی دو دقیقه دیگر تفت می دهیم تا به خوبی با هم ترکیب شوند. در ادامه دل و جگر را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگ دل و جگر کمی تغییر کند.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ رابه صورت اسلایس شده خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا آب اضافی قارچ تبخیر شود، سپ گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد را به خوبی تفت دادیم و آب اضافی موجود در تابه تبخیر شد، نمک و فلفل سیاه غذا را اندازه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا غذا به روغن بیفتد. در پایان خوراک را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم.

مرحله پنجم

نکته مهم در مورد این خوراک خوشمزه و قدیمی ایرانی است که جغور بغور به طور سنتی فقط با دل و جگر به همراه گوجه فرنگی و پیاز تهیه می شود و اضافه کردن سبزیجاتی مثل فلفل دلمه ای یا قارچ اختیاری می باشد.

نکات پخت خوراک جگر

جغور بغور رستورانی

اگر می خواهید خوراک جگر شما مانند رستوران ها خوشمزه و لذیذ شود حتما از دل و جگر تازه استفاده کنید و به هیچ وجه از دل و جگر فریز شده استفاده نکنید. نکته دیگر اینکه بهتر است که از دل و جگر گوسفندی برای پخت این غذا بهره ببریم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 24 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.