طرز تهیه دو پیازه جگر مرغ خوشمزه و مخصوص به روش جنوبی

طرز تهیه دو پیازه جگر

طرز تهیه دو پیازه جگر مرغ خوشمزه

دوپیازه یک غذای سنتی و اصیل جنوبی است که با استفاده از مرغ، ماهی، سیب زمینی یا هر ماده مشابه دیگری پخته می شود. در این دستور، طرز تهیه دو پیازه جگر تهیه می شود که با جگر مرغ طبخ می شود. جگر خواص زیادی دارد. یکی از ویتامین هایی که در جگر به وفور یافت می شود، ویتامین A است. این ویتامین در بدن تولید نمی شود و باید از منابع مختلف غذایی تامین گردد. یکی از مهم ترین منابع ویتامین A جگر حیوانات است. جگر مرغ نسبت به جگر گوسفند و گاو، سبک تر و قابل هضم تر است. اما به نسبت مواد هورمونی و شیمیایی آن بیشتر است که توصیه می شود، جگر از مرغ های بومی و خانگی تهیه گردد.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۲ عدد
ادویهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
آویشن و زیرهبه مقدار لازم
جگر مرغ۴۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه اینصف یک عدد

دستور پخت دو پیازه جگر

مرحله اول

برای تهیه دو پیازه جگر خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. در صورت تمایل می توانیم پباز ها را درون غذا ساز ریخته و به صورت خرد شده تحویل بگیریم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه بزرگ بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه مقدار کمی روغن مایه اضافه کرده و اجازه می دهیم داغ شود. وفتی که روغن کمی داغ شد، پیاز ها را درون آن ریخته و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله سوم

وقتی پیاز ها به اندازه کافی تفت خورد، ادویه را همراه با نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه کرده و تفت می دهیم. کمی که ادویه ها تفت خورد و بوی ادویه خارج شد، زیره و آویشن هم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آن ها هم تفت بخورند.

مرحله چهارم

جگر ها را می توان به سلیقه خود به صورت درسته استفاده کنیم یا اینکه انها را به صورت تکه های دلخواه خرد کنیم. وقتی ادویه ها با پیاز کامل تفت خورد، جگر را اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی رنگ آن عوض شود.

مرحله پنجم

سپس رب گوجه فرنگی خانگی را به آن اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود و به خوبی سرخ شود. سپس فلفل دلمه ای را که نگینی کرده ایم اضافه کرده و با جگر ها تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا درب تابه را می بندیم و می گذاریم با حرارت ملایم مغز پخت شود. در زمان پخت گاهی درب تابه را برداشته و هم می زنیم تا پخته شود. وقتی آب آن تمام شد، مرتب جگر ها را مخلوط می کنیم تا کمی سرخ و برشته شود.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 3 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.