طرز تهیه ویفر خانگی سالم و خوشمزه با طعم های متنوع

طرز تهیه ویفر

طرز تهیه ویفر کاراملی توت فرنگی پیپر موزی مینو با روکش شکلات خارجی خرمایی عکس ویفر لوله ای شیرینی با ویفر انواع ویفر

ویفر یکی از انواع شیرینی های کارخانه ای خوشمزه و پرطرفدار است که شباهت زیادی به شیرینی میکادو دارد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه تی تاپ خانگی خوشمزه و ساده به روش کارخانه ای

مواد لازم ویفر
آرد سفید۱ لیوان
پودر قندنصف لیوان
روغن مایعسه چهارم لیوان
اسانس میوه۳ قطره
رنگ خوراکیمقدار کمی
نان میکادو۵ عدد

دستور تهیه ویفر

مرحله اول

ابتدا آرد را دو مرتبه الک می کنیم سپس داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم حدود ۳۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس روغن را اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آرد و روغن مخلوط شدند، پودر قند را اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا یکدست شوند. در آخر رنگ خوراکی و اسانس را اضافه می کنیم و پس از اینکه مواد یکدست شدند تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

نکته مهم در مورد طعم و رنگ ویفر این است که مثلا اگر می خواهید ویفر توت فرنگی درست کنید از رنگ صورتی و اسانس توت فرنگی استفاده کنید، یا مثلا برای درست کردن ویفر موزی از اسانس موز و رنگ زرد استفاده کنید.

همچنین ببینید : طرز تهیه شیرین عسل خانگی خوشمزه و ساده به روش بازاری

مرحله چهارم

اجازه می دهیم مواد کمی از حرارت بیفتند سپس یک نان میکادو را داخل یکی سینی بزرگ قرار می دهیم و چند قاشق از مواد را روی نان میکادو می ریزیم و با قاشق روی کل سطح نان میکادو به صورت یکدست پخش می کنیم.

مرحله پنجم

پس از پخش کردن مواد یک نان میکادوی دیگر روی مواد قرار می دهیم و خوب فشار می دهیم تا به همدیگر بچسبند، تا تمام شدن مواد و نان های میکادو این مرحله را تکرار می کنیم، سپس یک سینی دیگر روی نان میکادوی آخر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا یک جسم سنگین مثل هاون روی سینی قرار می دهیم تا لایه های ویفر به خوبی به هم بچسبند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه ویفر را در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد، سپس خارج می کنیم و با اندازه دلخواه برش می زنیم.

نکات تهیه ویفر

ویفر ساده

در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از اسانس و رنگ خوراکی برای رنگ و عطر ویفرها می توانید از مواد غذایی طبیعی مثل هل، زعفران و … استفاده کنید. در صورتی هم که بخواهید ویفر ساده درست کنید کافیست اسانس و رنگ خوراکی را از مواد لازم حذف کنید.

خمیر شدن ویفر

توجه داشته باشید که دمای مواد میانی ویفر ها خیلی مهم است، اگر مواد میانی داغ باشند باعث له شدن نان میکادو می شوند و ظاهر ویفرها خراب می شود و اگر خیلی سرد باشند هم اصلا به نان میکادو نمی چسبند، اگر موادتان حین کار سرد شد می توانید آنرا روی حرارت کمی تفت دهید تا روان شود.

ویفر شکلاتی

برای تهیه ویفر شکلاتی یک قاشق غذاخوری از آرد کمی می کنیم و به جای آن پودر کاکائو اضافه می کنیم. مراحل تهیه ویفر ساده و شکلاتی با هم تفاوتی ندارد و اگر تمایل دارید ویفر با روکش شکلاتی تهیه کنید، مقداری شکلات تخته ای را به روش بن ماری روی بخار آب ذوب کنید و ویفرها را پس از اینکه کاملا آماده شدند، در شکلات ذوب شده فرو می کنیم و کنار می گذاریم تا شکلات سفت شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 30 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi.bakhtyari

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.