طرز تهیه کیک مویلو خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک مویلو

کیک مویلو , طرز تهیه کیک مویلو , دستور پخت کیک مویلو

کیک مویلو با فیلینگ ترافل نارگیل وکارامل یک دسر فوق العاده عالی و خوشمزه است که می ‌توان برای مهمانی ‌ها یا دور همی ‌ها یا عصرانه خانواده آماده کرد. این دسر علاوه بر طعم عالی ظاهر جذاب و زیبایی دارد که آن را به یک دسر خاص و ویژه تبدیل می‌ کند. درست کردن این کیک کار سختی نیست و فقط به کمی زمان و حوصله احتیاج دارد. این دسر جزو دسر های بین المللی و پر طرفدار است. ترافل نارگیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن متعلق به فرانسه می ‌باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مویلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ترافل
پودر نارگیل۱ پیمانه بزرگ
سفیده تخم مرغ۱ عدد
آرد۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
کارامل سفت۵ تا ۶ عدد
مواد لازم کیک مویلو
تخم مرغ بزرگ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
آرد۲ پیمانه
شیر۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری پر
وانیل۱ پنس

طرز تهیه کیک مویلو

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه و مخصوص مویلو در ابتدای کار، ترافل را درست می ‌کنیم. به جز کارامل بقیه مواد را با هم مخلوط می ‌کنیم تا خمیری شکل شود. سپس مقداری از خمیری را بر می‌ داریم. یک تکه کوچک کارامل در میان آن قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس توپک هایی درست می ‌کنیم. توپک ها را روی سینی چیده و داخل فریزر قرار می ‌دهیم. در این مرحله کیک را درست می کنیم. برای این کار، فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده، کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سوم

برای تهیه این کیک با این مقدار مواد لازم از قالب ۳۰ سانت گرد استفاده کردیم. اطراف قالب را چرب می ‌کنیم. در ظرفی تخم مرغ ها را با همزن کمی می ‌زنیم، بعد وانیل را اضافه کرده و شکر را در چند مرحله به تخم مرغ ها اضافه می ‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله با دور تند همزن تا زمانی‌ که مخلوط به رنگ روشن در آمده و حجم بگیرد می ‌زنیم. در ادامه به ترتیب روغن و شیر را اضافه کرده و یک دقیقه به هم زدن ادامه می ‌دهیم، فقط در حدی که مواد با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

سپس آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و الک می‌کنیم و آن را در چند مرحله اضافه می کنیم. سپس آرام فولد می ‌کنیم تا پف مایه نخوابد. مخلوط را داخل قالب ریخته و ترافل های نارگیل را که از فریزر در آورده ‌ایم داخل مخلوط جا داده تا در مایه شناور شوند.

مرحله ششم

قالب را داخل فر گذاشته و حدود ۴۵ دقیقه زمان می ‌دهیم تا کیک پف کرده و کامل بپزد. کیک را از فر در آورده و اجازه می ‌دهیم نیم ساعت بیرون بماند و از حرارت بیفتد. سپس از قالب در آورده و به سلیقه خود تزیین و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 2 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.