طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی آسان و خوشمزه اسفنجی ترد و خوشمزه خیس با گردو بدون فر رستورانی در پلوپز با گاناش با پودر کیک ساده بدون شیر بدون همزن xvc jidi d a ghjd

کیک شکلاتی یکی از انواع کیک های پر طرفدار در جهان است که معمولا به عنوان میان وعده یا عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی
آرد سفید۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
خامه صبحانه یا شیر ولرمنصف پیمانه
کره۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکرنصف پیمانه
شکلات تخته ای۵۰ گرم
وانیل۱ پنس
بکینگ پودر۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی

مرحله اول

ابتدا آرد سفید را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو با هم مخلوط می کنیم، سپس دو مرتبه الک یم کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه شکلات تخته ای را داخل یک کاسه کوچک به روش بنماری روی بخار کتری یا سماور قرار می دهیم تا آب شود.

مرحله دوم

پس از اینکه شکلات آب شکلات آن را کنار می گذاریم. در ادامه شکر و کره را با هم در یک کاسه بزرگ حدود ۵ دقیقه هم می زنیم تا حجیم شده و رنگش روشن شود. در ادامه تخم مرغ ها را یک به یک اضافه می کنیم و هر تخم مرغ را هم ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

پس از تخم مرغ ها شیر ولرم یا خامه صبحانه هم دمای محیط را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود هم می زنیم. در این مرحله شکلات تخته ای آب شده را هم به مواد اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند آرد را کم کم اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق به صورت دورانی مواد را مخلوط می کنیم تا مایه کیک آماده شود. مخلوط کردن مواد را تا زمانی ادامه می دهیم که مایه کیک بدون گلوله آرد و صاف باشد.

مرحله پنجم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قالبی که انتخاب کرده ایم را یا با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، یا اینکه با کمی روغن آنرا چرب می کنیم و مقدار کمی آرد داخل قالبی می پاشیم.

مرحله ششم

اگر قالب را آردپاشی کردید حتما آنرا برگردانید تا آرد اضافی از قالب خارج شود. حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و در طبقه وسط فر (بهتر است حداقل فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنیم تا کاملا گرم شود) که کاملا گرم شده است قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان برای پخت کامل کیک نیاز است که در فرهای مختلف این زمان متفاوت است. پس از ۳۰ دقیقه به طور کامل حواستان به کیک باشد که نسوزد. در آخر کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که پخته بود از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه کیک را از فر خارج کردیم صبر می کنیم تا کمی خنک شود، سپس آنرا به همراه گاناش شکلاتی و خامه تزیین می کنیم. در صورت تمایل می توانید از میوه های فصل هم برای زیباتر شدن ظاهر کیک استفاده کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
بروز رسانی توسط در شنبه 9 مرداد 1400
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.