طرز تهیه کیک خیس خوشمزه و ترکیه ای به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک خیس

طرز تهیه کیک خیس ترکیه بدون فر زعفرانی شکلاتی با گردو وانیلی کافی شاپی در اینستاگرام زعفرانی بدون فر نسکافه ای کاراملی پرتقالی ترکیه ای

کیک خیس یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان یک کیک بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود، برای مشاهده این دستور شیرینی پزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای سس کیک
خامه صبحانه۲۰۰ میلی گرم
شکلات۱۵۰ گرم
شیر۱ پیمانه

دستور تهیه سس کیک

مرحله اول

ابتدا خامه را به همراه شیر داخل یک ظرف مناسب مثل شیر داغ کن می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم و خوب مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. مخلوط شیر و خامه باید تا حدی روی حرارت بماند که کاملا گرم شود.

مرحله دوم

نکته مهم در مورد گرم کردن شیر و خامه این است که به هیچ وجه نباید بجوشند. پس از اینکه شیر و خامه به خوبی گرم شد آنرا از روی حرارت بر می داریم و شکلات را اضافه می کنیم. به سلیقه خود می توانید از شکلات شیرین یا تلخ استفاده کنید.

مرحله سوم

حالا شکلات را به خوبی با شیر و خامه مخلوط می کنیم تا به طور کامل ذوب شود. هم زدن این سس را باید تا جایی ادامه دهیم که سس شکلاتی کاملا صاف و یکدست شود و هیچ اثری از خرده های شکلات در آن باقی نماند.

مواد لازم کیک خیس
آرد سفید۲٫۵ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
شیر۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری سَرپُر
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک خیس

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر داخل یک کاسه جادار می ریزیم و با دور تند همزن چند دقیقه می زنیم تا حجم تخم مرغ ها دو برابر شود و پف کنند. در ادامه روغن مایع را اضافه کرده و با تخم مرغ ها به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

پس از روغن مایع، شیر را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا با مواد یکدست شود. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر وانیل و پودر کاکائو داخل یک ظرف جداگانه مخلوط می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند.

مرحله سوم

در ادامه آرد را کم کم به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به شکل دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک شکل بگیرد. مایه کیک را نیاز نیست بی دلیل مخلوط کنید فقط در حدی مخلوط کنید که مایه یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب مخصوص کیک را یا با روغن چرب می کنیم یا با کاغذ روغنی داخل قالب کیک را پوشش می دهیم. حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و روی آنرا صاف می کنیم.

مرحله پنجم

برای پخت کیک، قالب را به مدت حدودا ۴۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا آماده شود. پس از ۴۰ دقیقه با یک خلال دندان داخل کیک فرو می کنیم، اگر چیزی از مایه کیک به خلال دندان نچسبید، کیک ما آماده است و باد از فر خارج شود.

مرحله ششم

اجازه می دهیم کیک خنک شود سپس سس را به صورت ولرم به کیک اضافه می کنیم و ۲ ساعت صبر می کنیم تا سس به وارد بافت کیک شود. نکته مهم در مورد اضافه کردن سس این است که اگر زمان اضافه کردن سس، کیک داغ باشد کیک شما خمیر خواهد شد.

نکات تهیه کیک خیس

نفوذ سس شکلات در کیک

در صورتی که سس شکلاتی را بدون ایجاد سوراخ روی کیک بریزیمف احتمال اینکه سس به خوبی داخل کیک نفوذ کند کم است. به همین دلیل قبل از ریختن سس شکلاتی، حتما با خلال دندان یا سیخ چوبی کیک را سوراخ می کنیم، سپس سس را روی کیک می ریزیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 22 آبان 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.