طرز تهیه کیک تولد خانگی خوشمزه با خامه یا به صورت ساده

طرز تهیه کیک تولد

طرز تهیه کیک تولد خامه ای اسفنجی دانلود خانگی فیلم با تزیین بچه با قابلمه بدون فر خوشمزه

کیک تولد یک کیک کاکائویی یا ساده است که با آبمیوه یا کافی طعم دار می شود. این کیک را به صورت دو کیک مساوی پخته و به صورت دولایه فیلینگ و خامه کشی می کنند و با میوه های تازه و گل تزیین می کنند. از این کیک می توان به عنوان پایه کیک تولد استفاده کرد. می توان این کیک را گاناش کشی کرده و با فوندانت تزیین نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک تولد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک تولد
آرد۲۴۵ گرم
شکر۴۰۰ گرم
پودر کاکائو۷۵ گرم
جوش شیرینیک و نیم قاشق چای خوری
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
تخم مرغ۲ عدد
شیر۲۴۰ میلی لیتر
قهوه دم شده یا آب۲۴۰ میلی لیتر
روغن۱۲۰ میلی لیتر
عصاره وانیل یا پودر وانیلیک و نیم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک تولد

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه برای تولد در ابتدای کار، آرد و شکر و پودر کاکائو و جوش شیرین و بکینگ پودر و وانیل را درون یک کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. در ظرف دیگر تخم مرغ ها را با همزن دستی می زنیم تا به خوبی مخلوط شود.

مرحله دوم

در این مرحله به آن شیر را به همراه قهوه دم شده یا آب اضافه می کنیم. در ادامه روغن را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا کیدست شود. مواد آردی را به آن اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی می زنیم تا یک دست شود.

مرحله سوم

در این مرحله مایه کیک را درون دو قالب کیک یکسان تقسیم می کنیم. فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس قالب کیک ها را درون آن قرار می دهیم.

مرحله چهارم

به دلیل اینکه لایه های کیک نازک هستند، حدود ۳۰ دقیقه برای پخت انها کافی می باشد. وقتی که کیک ها پختند، آنها را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شوند. حالا یکی از لایه های کیک را روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کیک را با خامه فرم گرفته یا هر نوع کرم میوه ای که دوست داریم پوشش می دهیم. در میان خامه فرم گرفته یا کرم میوه ای می توانیم به سلیقه خود از موز خرد شده یا مغز گردوی خرد شده استفاده کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله لایه بعدی کیک را روی خامه قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم تا لایه های کیک به خامه میانشان بچسبند. حالا برای فیلینگ کیک می توانیم به سلیقه خود از خامه فرم گرفته یا خامه شکلاتی استفاده کنیم.

مرحله هفتم

البته در صورتی که بخواهیم کیک را به صورت ساده درست کنیم، می توانیم مرحله خامه کشی را حذف کنیم. در پایان از انواع میوه های خرد شده خوشرنگ یا بیسکویت های کوچک برای تزیین روی کیک استفاده می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله کیک اماده شده را در یخچال قرار می دهیم و دمای یخچال را روی پایین ترین درجه قرار می دهیم تا خامه شل نشود و کیک حالت منسجم خود را حفظ کند. در پایان کیک را از یخچال خارج کرده و برای جشن اماده می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 11 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.