طرز تهیه قرابیه مغزدار خوشمزه و مخصوص با مغز شکلاتی

طرز تهیه قرابیه مغزدار

قرابیه مغزدار , طرز تهیه قرابیه مغزدار , دستور پخت قرابیه مغزدار

شیرینی قرابیه از شیرینی های سنتی تبریز است. این شیرینی در شهرهای مختلف آذربایجان از جمله تبریز و شهرستان قزوین و شهرستان زنجان ، هم چنین در جمهوری آذربایجان و ترکیه پخته می شود. قرابیه در تبریز از شیرینی های مجلسی و گران قیمت محسوب می شود. در زنجان به آن قرابی می گویند. قرابیه مغز دار به به گونه ای تهیه می شود که مرکز آن از خمیر کاکائویی پر می شود و روی آن ، از کرم شکلاتی تزیین می شود. این شیرینی بسیار خوشمزه و زیبا را می توان به راحتی در منزل تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه مغزدار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه مغزدار
روغن مایعنصف استکان معادل ۴۰ گرم
کره نرم شده۱۲۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر قندنصف لیوان
نشاسته ذرت یا گندم۱ لیوان
پودر کاکائو۱ قاشق غذا خوری سر پر
وانیل۱ پاکت ۵ گرمی
آردیک و نیم تا ۲ لیوان
کرم فندق شکلاتی یا نوتلا یا شکلات صبحانهبرای تزیین

طرز تهیه قرابیه مغزدار

مرحله اول

برای تهیه قرابیه خوشمزه به صورت مغزدار در ابتدای کار، کره را نیم ساعت زودتر از فریزر خارج می کنیم تا نرم شود. سپس درون یک کاسه می ریزیم. روغن و تخم مرغ و پودر قند را به آن اضافه کرده و به آرامی با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس نشاسته و وانیل را هم اضافه کرده و هم می زنیم تا مخلوط یک دست شود. آرد را کنترل شده و کم کم اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف بدست آید. نصف خمیر کمی بیشتر را جدا کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

به باقی مانده آن پودر کاکائو و یک قاشق مربا خوری آب اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا پودر کاکائو و آب به خورد خمیر برود و خمیر کاکائویی شود. از خمیر کاکائویی تکه های کمی کوچکتر از گردو بر می داریم و در دست گرد می کنیم.

مرحله چهارم

از خمیر ساده تکه هایی بزرگ تر از گردو برداشته و در دست گرد می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. خمیر سفید را برداشته و کمی با دست وسط آن را گود می کنیم. خمیر گرد شده کاکائویی را در قسمت گود شده خمیر ساده می گذاریم.

مرحله پنجم

سپس با خمیر ساده روی خمیر کاکائویی را می پوشانیم و در دست گرد می کنیم. در ادامه وسط آن را با انگشت فشار داده و کمی گود می کنیم و اطراف را به وسیله چاقو برش هایی می زنیم و درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

وقتی که همه شیرینی ها را در کاغذ روغنی در سینی فر قرار دادیم، در فری که از قبل گرم شده است با دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. با توجه به دماهای متفاوت فر ها، شیرینی بدون این که تغییر رنگ پیدا کند بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله وقتی که شیرینی ها پخته شد، آن را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و وسط آن ها را با کرم فندق شکلاتی پر می کنیم. سپس در ظرف مورد نظر سرو می نماییم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 25 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه ترافل شکلات سوئیسی خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترافل شکلات سوئیسی خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترافل شکلات سوئیسی ترافل شکلات سوئیسی یکی از انواع شکلات های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه باقلوای ارده خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه باقلوای ارده خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه باقلوای ارده باقلوای ارده یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بسیار محبوب در خاورمیانه است که مانند دیگر باقلواها در دسته بندی شیرینی ها شربتی قرار می گیرد. برای …

طرز تهیه کیک کارامل خوشمزه و مخصوص به صورت دو رنگ

طرز تهیه کیک کارامل خوشمزه و مخصوص به صورت دو رنگ

طرز تهیه کیک کارامل کیک کارامل یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که به عنوان دسر هم سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.