طرز تهیه نان گیسو حلقه ای خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه نان گیسو حلقه ای

طرز تهیه نان گیسو حلقه ای , دستور پخت نان گیسو حلقه ای

درست کردن نان خیلی کار سختی نیست و فقط زمان زیادی طول می کشد تا حاضر شود و چون برای این که یک نان خیلی خوشمزه شود حتما باید خمیر یک زمان استراحت داشته باشد. طرز تهیه نان خانگی گیس بافت در فر هم از لحاظ ظاهری بسیار جذاب هست و هم خوشمزه است‌. نان گیسو یکی از نان های خوشمزه و دارای بافت نرم است که گزینه مناسبی برای صبحانه می باشد. این نان شیرین نیست ولی با توجه به ذائقه می توان مقدار بیشتری شکر در خمیر آن استفاده کرد که توصیه می شود این کار را انجام نشود و اجازه داد تا این نان طعم واقعی خود را داشته باشد. نان گیسو از ساده ترین و متداول ترین نان های حجیم خانگی است و برای شروع نان پزی در منزل این دستور به دلیل سادگی و خوشمزگی از بهترین گزینه هاست. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان گیسو حلقه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان گیسو حلقه ای
آرد نان فانتزی۳ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شیرسه چهارم پیمانه
شکر۴ قاشق سوپ خوری
خمیر مایه خشک۲ قاشق چای خوری
روغن مایع۴ قاشق سوپ خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
مواد میانی
کره۵۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
دارچین۲ قاشق سوپ خوری
گردو و کشمش به دلخواهنصف پیمانه

طرز تهیه نان گیسو حلقه ای

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه به صورت گیسوی حلقه ای در ابتدای کار، شیر را کمی گرم می کنیم تا ولرم شده به طوری که دستمان را نسوزاند. سپس با یک قاشق، شکر و خمیر مایه مخلوط می‌کنیم و روی ظرف را به طور کامل می پوشانیم.

مرحله دوم

سپس در جای نسبتاً گرمی قرار می دهیم تا خمیر مایه عمل بیاید. ۱۰ دقیقه برای این کار کافی است. آرد الک شده، نمک و بقیه شکر را در کاسه‌ای می ریزیم ومخلوط می کنیم. سپس تخم‌مرغ و مخلوط شیر و خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه می کنیم.

طرز تهیه نان گیسو حلقه ای

سپس کاملاً مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را به سطح کار، منتقل می کنیم. کم کم روغن مایع را اضافه می‌کنیم و خوب ورز می دهیم. حدوداً ۱۵ دقیقه ورز دادن را ادامه می دهیم تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود.

مرحله چهارم

خمیر را در کاسه چرب شده قرار می دهیم روی آن را با نایلون یا سلفون می پوشانیم تا خمیر به مدت یک ساعت در جای نسبتا گرمی استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود. بعد از استراحت خمیر، پف آن را گرفته و به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

سپس خمیر ها را روی سطح کار به صورت مستطیل بلند پهن می کنیم. روی خمیرها را با قلم مو،کره ذوب شده می مالیم و پودر قند و دارچین مخلوط شده را می پاشیم.سپس خمیر را از طول برش های یک سانتی می زنیم،بعد خمیر را از طول رول می‌کنیم و هر دو قسمت را به هم می بافیم.

طرز تهیه نان گیسو حلقه ای

سپس در قالب گرد قرار می دهیم و دو سر خمیر را به هم می تابانیم و روی آن را می پوشانیم و برای نیم ساعت دیگر، استراحت می دهیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس نان را درون فر با همان دما قرار می دهیم.

مرحله هفتم

سپس حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه زمان می دهیم تا روی نان طلایی شود. این نان نیازی به رومال ندارد و یک نان بسیار لطیف و خوشمزه به دست می آید. قالب را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود. سپس از قالب خارج می کنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 30 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.